حیدری گفت: انتقال گرمخانه و شلتر شهرداری یزد به خارج از شهر طبق قانون است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، حیدری، سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به گلایه‌های متعدد ساکنین، کسبه و عابرین اطراف گرمخانه و شلتر شهرداری گفت: گرمخانه محل نگه‌داری کارتن خواب‌های سالم است که به نظر نهاد‌های مسئول، اصلا در شهر یزد مصداق ندارد، اما شلتر، مرکز سرپناه شبانه ویژه معتادان متجاهر بوده و این مکان طبق قانون نباید داخل شهر و در مجاورت زندگی مردم باشد.

او با اشاره به اینکه در دوره قبل، بدون توجه به آسیب‌های اسکان معتادان متجاهر در شهر، مکانی برای نگهداری این افراد، فراهم شده بود گفت: جانمایی شلتر در شهر نارضایتی گسترده‌ای از سوی ساکنین، کسبه و شهروندان محدوده مورد نظر به دنبال داشته و علاوه بر آن، زمینه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی برای مردم و بخصوص جوانان آن منطقه را نیز فراهم کرده بود.

حیدری ادامه داد: شورای ششم و شهرداری یزد با توجه به اشتباهات دوره قبل و عدم ایجاد مکانی مناسب و به دور از محیط زندگی عموم مردم برای معتادان متجاهر، سر پناه شبانه موقتی را با حفظ کرامت انسانی این افراد و با امکانات رفاهی مطلوب به همراه تغذیه مناسب در نظر گرفته است.

رئیس کمسیون فرهنگی شورای ششم گفت: متاسفانه آنچه در چند روز اخیر توسط این قبیل رسانه‌ها که بعضا هم غیر رسمی هستند در خصوص این مکان بازنمایی شده واقعیت ندارد و از رسانه‌های رسمی تقاضا داریم در بیان حقایق و کمک به شهر و شهروندان یاری رسان نمایندگان مردم در شورای شهر و شهرداری باشند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد گفت: مردم مطمئن باشند شورای ششم و شهرداری همه تلاش خود را برای آسودگی همه شهروندان حتی معتادین و کارتن خواب‌ها به کار خواهد بست و در این زمینه لحظه‌ای درنگ نخواهد کرد.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.