محمدرضا سوقندی گفت: سازمان سینمایی برنامه ریزی کرده تا سال ۱۴۰۴ تمامی شهر‌ها صاحب سینما شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد محمدرضا سوقندی  مدیرکل دفتر حقوقی، عملکرد، امور استان‌ها و مجلس سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری و مشاور وزیر فرهنگ‌و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران پنجشنبه شب در آیین پایانی دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه روستا و عشایر گفت : به دنبال این هستیم که شهرِ بدونِ سینما در کشور نداشته باشیم و استعداد‌های جوانان این مرز و بوم در مکان‌های فرهنگی و هنری به خوبی شناسایی می‌شود و باید از ظرفیت‌های فرهنگی استان به خوبی استفاده کنیم.


بیشتر بخوانید 


او گفت :  در جنگ فرهنگی، سنگر فرهنگ بومی و محلی آخرین سنگری است که سقوط می‌کند، و به نظر می‌رسد روستا و عشایر، سنگربانان و سنگرداران فرهنگ بومی و محلی هستند.

مدیرکل دفتر حقوقی، عملکرد، امور استان‌ها و مجلس سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری و مشاور وزیر فرهنگ‌و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران گفت: فرهنگ مقاومت در برابر تهاجم فرهنگی غرب را نباید در کار‌های فانتزی جستجو کرد، بلکه باید در دل مردم و با روستاییان و عشایر جستجوکرد.

او هنر فیلم و سینما را ابزاری جذاب، خلاق و موثر که می‌تواند این فرهنگ را ملی و جهانی کند عنوان کرد و گفت:، اما سهم سینمای ما در عرصه جهانی ناچیز است.

در پایان این جشنواره هنرمندان برگزیده تقدیر شدند.

منبع  :ایرنا

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.