مدیرکل میراث فرهنگی گیلان از راه اندازی موزه دائمی هنر رشتی‌دوزی در عمارت کلاه‌فرنگی رشت در روز‌های آینده خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مسعود حلاج‌پور، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان در بازدید از مراحل پایانی راه‌اندازی موزه رشتی‌دوزی در عمارت کلاه‌فرنگی رشت گفت: موزه تخصصی هنر فاخر رشتی‌دوزی برای آشنایی مخاطبان با آثار و مراحل تولید این هنر ملی شهر رشت راه‌اندازی می‌شود.

او افزود: فاز موزه دائمی هنر رشتی‌دوزی بر اساس برنامه‌ریزی‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان برای آشنایی هر چه بیشتر مخاطبان و گردشگران با صنعت رشتی‌دوزی و آثار ارزشمند هنرمندان گیلانی در روز‌های آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان ادامه داد: هنر رشتی‌دوزی از جمله هنر‌های ارزشمند و تاریخی مردم گیلان بوده و آثار تولیدی هنرمندان رشتی‌دوزی از پتانسیل زیادی برای تکمیل حلقه زنجیره ارزش گردشگری و معرفی برند گردشگری شهر رشت در سطح داخلی و بین‌المللی برخوردار است.

حلاج پور همچنین به مراحل تکمیل این موزه اشاره کرد و اظهار داشت: پس از ثبت شهر رشت به عنوان شهر ملی هنر رشتی‌دوزی در گام بعدی ایجاد و راه‌اندازی موزه ارائه آثار و همچنین مراحل و تکنیک‌های به کار رفته در این صنعت در دستور کار این اداره‌کل قرار گرفت.

او یادآور شد: با انتخاب مکان عمارت تاریخی کلاه‌فرنگی رشت برای راه‌اندازی موزه رشتی‌دوزی و همچنین جمع‌آوری آثار تولید شده توسط هنرمندان به زودی شاهد راه‌اندازی این موزه تخصصی خواهیم بود.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت: با ثبت ملی و ایجاد موزه آثار تولیدی هنرمندان این رشته که توانایی رقابت با برترین تولیدات صنایع‌دستی کشور را داراست، امیدواریم با همکاری دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط، برند رشتی‌دوزی بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

بازدید مدیرکل میراث فرهنگی گیلان از مراحل راه‌اندازی موزه رشتی‌دوزی

حلاج پور تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی، چون شهرداری کلانشهر رشت با اختصاص فضای محیطی اطراف عمارت کلاه‌فرنگی برای ایجاد بازارچه‌های دائمی و فصلی ارائه محصولات تولیدی هنرمندان و همچنین برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه رویداد‌های گردشگری به حمایت از فروش محصولات هنرمندان استان گیلان کمک کنند.

شهر رشت سال گذشته با محوریت هنر رشتی‌دوزی در فهرست شهر‌های ملی صنایع‌دستی کشور به ثبت رسید.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.