فاطمی امین گفت: تولیدکنندگان لوازم خانگی پیشرفت‌های بسیاری داشته‌اند و اکنون باید به سمت صادرات و ارزآوری حرکت کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قم، سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت عصر پنجشنبه در جریان سفر رئیس جمهور و شماری از اعضای هیات دولت به قم و بازدید از واحد‌های صنعتی این استان در جمع خبرنگاران،گفت: ایران در بخش لوازم خانگی در کل کشور پیشرفت‌های مطلوبی داشته و امیدواریم این واحد‌ها با حمایت‌ها و اقدامات انجام شده سریع‌تر به سمت صادرات و ارزآوری حرکت کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت دغدغه‌های فعالان صنعتی و تولیدی قم را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: وظیفه وزارت صمت حل مشکلات زیرساختی شهرک‌های صنعتی، معدنی و صنفی است تا دغدغه فعالان اقتصادی فقط کیفیت، فناوری و افزایش صادرات باشد.

فاطمی امین با اشاره به مشکل تامین آب واحد‌های صنعتی قم ابراز کرد: مشکل آب یک معضل عمومی در سطح کشور است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: عمده اشتغال استان قم در حوزه صنعت است و این استان یکی از استان‌های صنعتی کشور محسوب می‌شود و از بخش صنعت قم حمایت خواهد شد.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحد‌های صنعتی قم فراتر از ۸۰ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۶۰ هزار تَن فرصت اشتغال ایجاد شده‌است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آن‌ها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار