کمبود تراشه و این بار تاخیر در عرضه مک لارن آرتورا مدل ۲۰۲۲

طبق یک گزارش جدید عرضه مک لارن آرتورا ۲۰۲۲ نیز به دلیل کمیود تراشه به تعویق افتاد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از موتور وان، خودروی مک لارن آرتورا مدل ۲۰۲۲ قرار بود پاییز امسال در آمریکا عرضه شود، با این حال زمستان آمد و خبری از آرتورا نشد. طبق گزارش جدید Automotive News، تا اوایل ژوئیه نیز خبری از عرضه این خودرو نخواهد بود. کمبود جهانی تراشه که کل صنعت خودرو را به چالش کشانده، باعث شده مک لارن نیز مستثنی نباشد و آسیب ببیند. راجر اورمیشر سخنگوی مک لارن، این تاخیر را با انتشار خبری تایید کرد.

البته این اولین مشکلی نیست که آرتورا در راه ورود به بازار با آن مواجه شده است. مک لارن قصد داشت این ابرخودرو را در پاییز ۲۰۲۰ عرضه کند، اما مجبور شد عرضه را تا ژوئن سال جاری به تعویق بیاندازد. مشکلات زنجیره تامین، عرضه این خودرو در آمریکا را به تعویق انداخت و حالا کمبود تراشه، عرضه آن را دوباره به تعویق انداخته است. یک منبع آگاه به Automotive News گفت که مک لارن تامین تراشه‌های خود را برای مدل‌های بالاتر در اولویت قرار داده است.

مک لارن آرتورا مدل ۲۰۲۲

خودروی آرتورا ۲۰۲۲ اولین خودروی هیبریدی این برند است و از نظر تکنولوژیکی بسیار خوب است. این خودرو دارای خروجی ترکیبی ۶۷۱ اسب بخاری (۵۰۰ کیلووات) و ۵۹۳ پوند فوت (۸۰۴ نیوتن متر) گشتاور است که می‌تواند این ابرخودرو را در ۳ ثانیه به سرعت ۶۲ مایل بر ساعت (۱۰۰ کیلومتر در ساعت) برساند. البته حداکثر سرعت آن به ۲۰۵ مایل در ساعت (۳۲۹ کیلومتر در ساعت) محدود شده و دارای یک گیربکس جدید هشت سرعته دوکلاچه است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.