قرائیان گفت: جدید بودن رشته ورزشی اسکواش و تعداد اندک ورزشکاران آن نسبت به سایر رشته‌ها، فرصت قهرمانی در مسابقات کشوری را برای ورزشکاران بیشتر فراهم می‌کند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، امیر قرائیان رئیس هیات اسکواش استان سمنان بیان کرد: حدود ۶ سالی از ورود رشته ورزشی اسکواش به ایران می‌گذرد که به دلیل خاص بودن و تعداد محدود ورزشکاران، فرصت پیشرفت و قهرمانی در رقابت‌های کشوری و بین المللی را برای علاقمندان فراهم می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر ۲ سالن تمرین و حرفه‌ای اسکواش در شهرستان سمنان فعالیت می‌کند و سالن‌های تمرین شهرستان‌های شاهرود و مهدیشهر در دست احداث است.

قرائیان ادامه داد: سالن حرفه‌ای و استاندارد اسکواش دارای خصوصیاتی مانند دیوار‌های شیشه‌ای و سقف ۶ متری است و در سالن‌های تمرین امکان ساخت دیوار‌های سیمانی وجود دارد.

وی اضافه کرد: ساخت سالن‌های حرفه‌ای و استاندارد اسکواش حدود ۱۰ میلیارد ریال هزینه دارد و سالن‌های تمرین نیز حدود ۲ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

رئیس هیات اسکواش استان سمنان یادآور شد: راکت مناسب، توپ مخصوص و عینک ایمنی برای کودکان زیر ۱۱ سال از تجهیزات مورد نیاز این رشته ورزشی است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.