رئیس فدراسیون اسکواش گفت: افتتاح خانه اسکواش در مرکز استان سمنان این امکان را فراهم کرد که با همکاری مسئولان استانی و فدراسیون، این استان به عنوان مرکز فعالیت‌های آکادمیک و استعدادیابی اسکواش کشور اعلام شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،  مسعود سلیمانی رئیس فدراسیون اسکواش در آیین افتتاح خانه اسکواش سمنان در مجموعه ورزشی شهید چمران این شهر گفت: افتتاح خانه اسکواش در مرکز استان سمنان این امکان را فراهم کرد که با همکاری مسئولان استانی و فدراسیون، این استان به عنوان مرکز فعالیت‌های آکادمیک و استعدادیابی اسکواش کشور اعلام شود. استان سمنان با بهربرداری از خانه اسکواش، در لیست استان‌های دارای زیرساخت‌های استاندارد بین المللی قرار گرفت و این موضوع به زودی به فدراسیون جهانی اعلام می‌شود.

او با بیان اینکه این مجموعه در خاورمیانه و آسیا بی‌نظیر است افزود: از این پس سمنان میزبان رویداد‌های بزرگ ورزش اسکواش در سطح کشوری و بین المللی می‌شود.

رئیس فدراسیون اسکواش گفت: امید است با تلاش مسئولان استانی و کمیته استعدادیابی فدراسیون اسکواش، کشف، پرورش و نگهداشت استعداد‌های برتر این ورزش در استان سمنان محقق شود.

همچنین حبیب‌الله خجسته‌پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان نیز در این آیین گفت: بهره‌برداری از طرح‌های این چنین و ارتقاء زیرساخت‌های ورزش قهرمانی و همگانی، انگیزه ورزشکاران را افزایش می‌دهد.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان نیز در این آیین گفت: آیین کلنگ‌زنی سالن اسکواش در سال ۱۳۹۵ برگزار شد و اکنون بعد از پنج سال به بهره‌برداری رسید.

مصطفی مرادی گفت: ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی صرف ساخت این مجموعه در ۶۵۰ متر مربع بر اساس استاندارد‌های بین‌المللی شد.

او افزود: از آنجایی که رشته اسکواش جزو رشته‌های مغفول مانده در استان سمنان محسوب می‌شود، ظرفیت کم‌نظیر این سالن فرصت خوبی برای استعدادیابی است تا اسکواش سمنان به عنوان یک الگو در کشور شناخته شود.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان گفت: مجموعه اقامتی و تالار پذیرایی که توسط بخش خصوصی تا شهریور ماه افتتاح می‌شود، فرصت میزبانی تمامی رشته‌های ورزشی در شهر سمنان را فراهم می‌کند و یکی از دغدغه‌های بزرگ استان را تسکین می‌بخشد.

انتهای پیام /گ

برچسب ها: اسکواش ، اخبار ورزشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.