سالانه بیش از چهار هزار طرح تحقیقاتی و پژوهشی در وزارت جهادکشاورزی انجام می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، ارژنگ جوادی معاون پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج جهادکشاورزی کشور گفت: سالانه بیش از چهار هزار طرح تحقیقاتی و پژوهشی در وزارت جهادکشاورزی انجام می‌شود که طرح‌های تحقیقاتی کاربردی در اولویت قرار دارد.

او افزود: ۶۵ تا ۷۰ درصد طرح‌های تحقیقاتی انجام شده در وزارت جهادکشاورزی کاربردی است که به بخش عرصه کشاورزی منتقل می‌شود.

جوادی با تاکید بر اینکه وضعیت اعتبارات حوزه پژوهش و تحقیقات در کشور نامناسب است، اضافه کرد: سالانه سه تا شش مجموع اعتبارات حوزه تحقیقات کشور به بخش تحقیق و پژوهش در حوزه کشاورزی اختصاص دارد که درصدی از این میزان برای پرداخت حقوق و مزایای کارمندان پرداخت می‌شود.

او ادامه داد: مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی متولی پژوهش‌های کاربردی است و از روش‌های اثر بخش استفاده می‌شود که تحقیق و پژوهش‌ها به مشتری و بهره‌بردار منتقل شود.


بیشتر بخوانید


جوادی اظهار داشت: طی چند سال گذشته گرایش پژوهش و تحقیق‌ها به سمت پژوهش‌های اثربخش رفته است.

او گفت: در حوزه فناوری توسعه فناوری و استفاده از تجهیزات و فناوری به روز در دستور کار حوزه پژوهش قرار دارد تا روش‌های نوین تسریع و مراکز رشد، زیست بوم‌های نوآوری و کارآفرینی، کارخانجات نوآوری در حوزه فناوری توسعه پیدا کند.

معاون پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج جهادکشاورزی کشور افزود: تحقیق و پژوهش و توجه به منابع و زیرساخت‌ها در راستای تامین امنیت غذایی پایدار کشور اثرگذار است.

جوادی تاکید کرد: انتقال یافته‌ها یک امر با ارزش در حوزه کشاورزی است که باید پس از انجام تحقیق و پژوهش در این حوزه یافته‌های اطلاعاتی در اختیار بهره‌برداران و کشاورزان قرار گیرد.

او با بیان اینکه آب، خاک و منابع انسانی از شرایط مهم در کشاورزی و تامین امنیت غذایی در کشور است، ادامه داد: به روز بودن اطلاعات بهره‌برداران و به کار بردن فناوری و روش‌های علمی در حوزه کشاورزی در کشور وضعیت مناسب نیست.

جوادی با تاکید بر اینکه مشارکت دستگاه‌های مختلف و جامعه نگری در حوزه کشاورزی یک امر مهم و ضروری است، اظهار داشت: هم اکنون موسسات تحقیقاتی، دانشکده‌های تخصصی کشاورزی و مجموعه آموزش و ترویج کشاورزی در کشور هم راستا شدند تا دانش و فناوری‌های نوین را به دست بهره‌برداران برسانند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار