استانداران آذربایجان غربی و اربیل بر گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری تاکید کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه، استانداران آذربایجان غربی و اربیل با امضای تفاهم نامه همکاری در ۱۴ بند  بر گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری دوطرف تاکید کردند.

نادر صادقی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی در این خصوص گفت: در این تفاهم نامه دو طرف بر اجرای تفاهمات قبلی و تداوم توسعه مناسبات دو جانبه پس از بحث و بررسی و تبادل نظر کارشناسی در راستای گسترش همکاری‌های اقتصادی مشترک تاکید کردند.

صادقی افزود: براساس این تفاهم نامه طرفین توافق کردند در راستای تسهیل در توسعه مبادلات تجاری، نسبت به تشکیل شرکت‌های مشترک حمل و نقل در اسرع وقت اقدامات لازم انجام گیرد.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت استان آذربایجان غربی در حوزه‌های مختلف ادامه داد: در این تفاهم نامه طرفین آمادگی خود را جهت توسعه صنعت توریسم، برگزاری نمایشگاه‌های تجاری و تخصصی و تبادل تور‌های مسافری و ورزشی اعلام داشتند.

صادقی در پایان با اشاره به تجارب ارزنده جمهوری اسلامی ایران در توسعه بخش صنعت با رویکرد صنایع کوچک و متوسط، گفت: در این تفاهم نامه آذربایجان غربی آمادگی خود را در راه اندازی کارخانجات صنایع تبدیلی غذایی، کنسانتره و آب میوه و فرآورده‌های لبنی مطابق با ضوابط وزارت بازرگانی اقلیم کردستان عراق با مشارکت بخش خصوصی اعلام کرد.

بررسی روند ایجاد منطقه مشترک تجاری صنعتی در مبادی مرزی استان‌های آذربایجان غربی و اربیل، بررسی امکانات فنی برای برقراری خطوط پروازی بین شهر‌های ارومیه و اربیل، هماهنگی و اطلاع رسانی لازم درخصوص رویه‌های استاندارد و مقررات فنی دو استان، فعالیت ۲۴ ساعته مرز تمرچین و حاج عمران و اتخاذ تمهیدات لازم برای پلاک گذاری خودرو‌های سواری عراقی در پایانه مرزی تمرچین، از جمله موارد مطرح شده در این تفاهم نامه است.

انتهای پیام/گ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.