رئیس اداره شیلات سیب و سوران گفت: سیب و سوران ظرفیت تولید سالیانه ۶٠٠ تن انواع ماهی را داراست که زمینه اشتغال حداقل ٢۵٠ نفر را فراهم کرده است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، الهام موحد نیا رئیس اداره شیلات سیب و سوران در جمع خبرنگاران استان گفت: شهرستان سیب و سوران با ۹۰ استخر بتونی، خاکی، پیش ساخته و ٣٢ منبع آبی، ظرفیت تولید سالیانه ۶٠٠ تن انواع ماهی را داراست که زمینه اشتغال حداقل ٢۵٠ نفر را فراهم کرده است.

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۷ میلیون لارو ماهیان گرمابی در منابع آبی سیب و سوران رها سازی شده و پیش بینی می‌شود ۵۰۰ تن ماهی از این منابع آبی برداشت شود.

موحدنیا گفت:در جهت توسعه هرچه بهتر آبزی پروری با احداث سه باب استخر پیش ساخته با سرمایه گذاری بخش خصوصی، برای اولین بار تعداد ۲ هزار قطعه بچه ماهی قزل آلای رنگین کمان با متوسط وزن ۳۵ گرم رها سازی در آن‌ها رهاسازی که زمینه اشتغال حداقل ۶ نفر را فراهم کرده کرده است

رئیس اداره شیلات سیب و سوران با توجه به استقبال گسترده بخش خصوصی، ایجاد مزرعه پرورش ماهی در دست اقدام می‌باشد که با احداث آن در منطقه بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در جنوب شرق استان راه اندازی می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار