ارژنگ جوادی از رویکرد نوین پژوهشی در طرحهای کلان کشاورزی خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد،  ارژنگ جوادی معاون پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور گفت: نظام پژوهش، فناوری و نوآوری در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی همراه با تحولات جهانی در حال پوست اندازی با رویکردی نوین است.

او در مراسم افتتاح برنامه‌های هفته انتقال یافته ها که در شهرکرد برگزار شد افزود: توجه به همه اجزا در یک فعالیت پژوهشی از جمله استخراج نیاز، انتخاب نیاز، نقش و سهم مشارکت کنندگان، تخصیص منابع، اجرا و پیگیری برونداد تا اثربخشی از نکات برجسته فرآیند جدید می‌باشد.

جوادی افززود: در این مسیر مشارکت ذینفعان، نقش بخش خصوصی، جامع نگری، ارتقاء مشارکت و مسأله محوری به عنوان مولفه‌های اساسی مدنظر قرار گرفته است.

او همچنین بر ارزش، حرمت، کرامت و اثربخشی نیروی انسانی در پیشبرد اهداف پژوهش و فناوری تاکید نمودو گفت:در مراحل مختلف یک پژوهش تعیین اولویت تحقیق با مشارکت و همراهی بخش اجرا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و انتشار و اجرایی شدن دستاورد یک پژوهش علمی با مشارکت بخش‌های اجرایی وزارت جهاد کشاورزی میسر می‌گردد و در حوزه توسعه فناوری باید جدی ورود کرد.


بیشتر بخوانید


در این مراسم عطاالله ابراهیمی رییس سازمان جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری هم با اشاره به اینکه در کشور ما ۴۱ صدم درصد هزینه برای حوزه پژوهش‌های کشاورزی می‌شود افزود: این در حالیست که در کشور‌های توسعه یافته بیش از سه درصد در بخش پژوهش سرمایه گذاری می‌شود و ضرورت دارد در تدوین برنامه هفتم توسعه و همچنین برنامه بودجه سال آینده در راستای توسعه تکنولوژی، سهم بودجه بخش پژوهشی تحقیقات کشاورزی افزایش یابد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار