مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان اینکه پویش مردمی بذرکاری در ۹ شهرستان استان کرمانشاه با مساحت هدف ۶۵۶ هکتار انجام می‌شود، گفت : تا پایان سال ۳۵۰ هزار اصل نهال کشت خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، انشااله کولانی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با اشاره به پویش مردمی بذرکاری جنگل‌های زاگرس، گفت : از دهم آذرماه امسال پویش احیای جنگل‌های زاگرس به وسیله بذرکاری با مشارکت اقشار و طیف‌های مختلف مردمی در ۱۱ استان زاگرسی شروع شده و همچنان ادامه دارد.

او با بیان اینکه پویش مردمی بذرکاری در ۹ شهرستان استان کرمانشاه با مساحت هدف ۶۵۶ هکتار انجام می‌شود، گفت : امروز همزمان با سراسر کشور پویش درختکاری برای ایرانی سرسبز در استان هم اجرا می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه افزود: این بار در استان کرمانشاه در شهرستان دالاهو شاهد حضور اقشار مختلف مردم هستیم که آمدند تا با کاشت نهالی در دل خاک سرسبزی را به یاد شهدا به این سرزمین و آیندگان تقدیم کنند.

او افزود: مردم با شرکت در این پویش نشان دادند علی‌رغم مشکلات زندگی به طبیعت استان خود عشق می‌ورزند و برای حفظ آن تلاش می‌کنند در استان کرمانشاه تا پایان سال ۳۵۰ هزار اصل نهال گونه‌های بومی بلوط، بادام کوهی، گلابی جنگلی، اقاقیا و زبان گنجشک با مشارکت مردم کشت خواهد شد و همین مردم هم در حفظ و احیای آن همیار طبیعت خواهند بود.

کولانی گفت: بومی بودن بذر کاشته شده در جنگل‌های زاگرس استان کرمانشاه با هدف انتقال نداشتن آلودگی از رویشگاهی به رویشگاه دیگر و تطابق شرایط اکولوژیکی هر بذر با رویشگاه خودش صورت گرفت .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.