عزت الله اکبری، تالار پشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: خودروسازان با استفاده از انواع رانت ها، حیاط خلوت ها شده اند و هیچگاه نیز رضایت عمومی را در برنداشته اند. برای اینکه وضعیت این شرکت ها عادی شود باید مثل بنگاه های خصوصی اداره شوند تا بتوان به آن ها به چشم بنگاه اقتصادی موفق نگاه کرد.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: از دلایلی که می گوییم دولت ها نباید در مدیریت خودروسازی ها دخالت کند این است که واقعا در این صنعت توسعه و پیشرفت اتفاق بیفتد.
تالار پشتی گفت: فرض کنید خودروساز هیچ مشکلی در تولید یک خودرو نداشته باشد و تمام امکانات را داشته باشد، اما اکنون سوال پیش می آید آیا می تواند خودرویی بسازد که رضایت مردم را به دست بیاورد؟ قطعا خیر.
او بیان کرد: فرصت ساخت خودرو برای خودروسازان دولتی فراهم شده است، اما در مقابل این کار مقاومت می کنند و در نتیجه مشخص است که نمی توانند خودروساز شوند.
این مقام مسئول گفت: می گوییم باید برخی از بخش های خصوصی سازمان دهی شوند و تا بتوانند بخش به بخش اجزای مختلف خودرو را در داخل بسازند، موضوعی که شدنی است اما این کار انجام نمی شود.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: طرح واردات خودرو، طرحی بود که مجمع نظر خود را داد اما از نظر ما، وقتی شورای نگهبان آن را تایید می کند، یعنی قانون است و اکنون پروسه مربوطه را طی می کند. اگر قرار است خودروساز یا قطعه ساز باشیم باید به صادرات دنیا وصل باشیم، یعنی کالای ایرانی باید به بازار جهانی عرضه شود.
این نماینده مجلس گفت: اگر بحث خودرو را کنار بگذاریم، در تمامی کالاها و تولیدات، اگر قرار است اُفول نداشته باشیم باید صادرات داشته باشیم و به بازار جهانی وصل باشیم. اکنون عضو سازمان ملل، عضو پیمان شانگ های و عضو دبلیو تی به عنوان ناظر هستیم و همین ارتباطات باعث می شود بتوانیم کالایمان را صادر کنیم.
انتهای پیام/
خیلیم عرضه دارید مدیریت کنید بخش خصوصی رو
وصیش کنید
وقتی تو خبرها و یا با چشم میبینیم مثلا یه نوع خودرو با 60 کیلومتر سرعت تصادف و کشته میده برای مادرس عبرت نمیشه حتی حاضریم براش 180 میلیون هم پول بدیم
چنتا مثل این سهامدار هستن نمیزارن