رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: تورم نقطه‌ای کالا‌ها و خدمات مصرفی خانوار‌های استان در آذرماه امسال ۳۷.۱ درصد اعلام شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علی شهریارپور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: تورم نقطه‌ای کالا‌ها و خدمات مصرفی خانوار‌های استان در آذرماه امسال برابر ۳۷.۱ درصد بوده که این شاخص در مقایسه با شاخص متناظر ماه قبل ۱.۵ واحد درصد کاهش داشته است.

او افزود: همچنین نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به آذرماه امسال ۴۸.۱ درصد است که در مقایسه با شاخص متناظر آن در آبان‌ماه، کاهش ۱.۲ واحد درصدی به ثبت رسید.


بیشتر بخوانید


شهریارپور اضافه کرد: نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به آذرماه امسال برای گروه کالا‌های خوراکی، آشامیدنی و دخانی ۵۸.۴ درصد و برای کالا‌های غیرخوراکی و خدمات ۴۰.۶ درصد اعلام شد.

او اظهار داشت: این شاخص‌ها در مقایسه با شاخص‌های متناظر آبان‌ماه به‌ترتیب کاهش دو و ۰.۷ درصدی داشته‌اند.

شهریارپور تصریح کرد: نرخ تورم ماهانه که نشان دهنده درصد تغییر قیمت کالا‌ها و خدمات مصرفی نسبت به ماه پیش از ماه آمارگیری است در آذرماه امسال ۱.۶ درصد بوده که این شاخص برای گروه کالا‌های خوراک، آشامیدنی و دخانیات ۱.۴ درصد و برای گروه کالا‌های غیرخوراکی و خدمات ۱.۸ درصد بوده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار