رییس کانون کارگران ساختمانی کشور گفت: یک میلیون و ۳۰۰هزار کارگر عضو انجمن صنفی کارگران ساختمانی کشور است و ۳۰درصد کارگران ساختمانی کشور از اتباع خارجی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اکبر شوکت رییس کانون کارگران ساختمانی کشور در سفر به چهارمحال و بختیاری در آیین رونمایی از نرم‌افزار کارگران ساختمانی استان گفت: ۳۰درصد حوادث رخ داده برای کارگران ساختمانی سقوط از ارتفاع است که می‌طلبد در خصوص استفاده از داربست‌های فعلی تجدیدنظر شود و داربست‌های استاندارد به کار گرفته شود.

او با بیان اینکه یک میلیون و ۳۰۰ هزار کارگر عضو انجمن صنفی کارگران ساختمانی کشور است، تصریح کرد: این تعداد جمعیت کارگر ساختمانی معادل ۱۰ درصد کل کارگران ساختمانی کشور‌های جهان است و ۳۰ درصد کارگران ساختمانی کشور از اتباع کشور‌های دیگر هستند.

رییس کانون کارگران ساختمانی کشور با بیان اینکه خدمات تامین اجتماعی در کشور در وضعیت خوبی است، اما این خدمات به سبب تورم بالا نمود بالایی ندارد، خاطرنشان کرد: امید می‌رود بتوان با تصویب قانون اصلاح ماده پنج تامین اجتماعی، کارگران بیشتری را زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار داد.

شوکت با بیان تورم بخش ساختمان در سال گذشته، اظهار داشت: در حال حاضر ساخت یک مترمربع مسکن حدود هفت میلیون تومان هزینه در برمی‌گیرد.

او با بیان اینکه انجمن صنفی کارگران ساختمانی بزرگترین سندیکای کارگری کشور است، افزود: جامع‌ترین و کاملترین ساماندهی کارگران ساختمانی و میدانی در شهر مشهد مقدس پیاده شده که می‌طلبد با همکاری اعضای شورای شهر و شهرداری بتوان این الگو را در سایر استان‌های کشور پیاده کرد.

رییس کانون کارگران ساختمانی کشور به شورا‌های حل اختلاف کارگری و کارفرمایی نیز اشاره کرد و گفت: ۹۰ تا ۹۵ درصد پرونده‌ها گزارش اصلاحی می‌خورد و در بازه زمانی کمتر از یک هفته حل و فصل می‌شود.


بیشتر بخوانید


شوکت، قیمت‌گذاری مشاغل ساختمانی را از برنامه‌های این کانون برشمرد و افزود: انجمن‌های صنفی در اسفند و فروردین به انجام قیمت‌گذاری‌های سلانه می‌پردازند.

او همچنین از انجام رتبه‌بندی استادکاران و کمک‌استادکاران خبر داد و گفت: این برنامه با همکاری نظام مهندسی کشور و با توجه به رزومه کاری و مدارک فنی‌حرفه‌ای و مقررات ملی ساختمان انجام می‌شود.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار