سرمربی تیم فوتبال سپاهان درباره بازی با تیم پرسپولیس توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،  محرم نویدکیا، سرمربی تیم فوتبال سپاهان در نشست خبری قبل از بازی مقابل پرسپولیس گفت: هر ۲ تیم مهمان هستند و  روی کاغذ میزبان هستیم. ۲ تیم از بهترین های کشور با هم بازی می‌کنند. این که در ورزشگاه خودمان بازی نمی‌کنیم، کمی ناراحت کننده است؛ اما تصمیم کمیته انضباطی است و باید قبول کنیم. هر ۲ تیم برای حضور در کورس قهرمانی تا انتهای فصل شانس دارند و جزء مدعیان هستند.

تیم های سپاهان و پرسپولیس ریشه یکسانی دارند 

نویدکیا درباره تنش بین هواداران ۲ تیم، گفت: از این موضوع اطلاعی ندارم. اکنون به من گفته اند که در نشست خبری گل محمدی این سوال پرسیده شده است. سوای مباحث فنی، ۲ تیم ریشه یکسانی دارند. به خاطر اتفاقاتی که سال‌های گذشته افتاده اند، تنش بیشتر شده است، تلاشم این بود که تنش بین ۲ تیم و هواداران کمتر شود تا از فوتبال لذت ببریم. اما برخی اتفاقات اجتناب ناپذیر هستند و ممکن است رخ بدهند.

او افزود: هر ۲ تیم بازیکنان باکیفیتی دارند. پرسپولیس کادر فنی باکیفیتی دارد. قطعا همه دوست دارند مثل همیشه یک بازی خوب را شاهد باشند. بازی این ۲ تیم همیشه جذاب بوده است، امیدوارم فردا این اتفاق بیفتد و همه از دیدن این بازی لذت ببرند.

سرمربی سپاهان درباره  فشار روی بازیکنان این تیم گفت: طبیعی است بازی، مربیگری و مدیریت کردن در تیم‌های بزرگ همیشه فشار‌های زیادی روی افراد دارد. باید بتوانند این فشار‌ها را تحمل کنند و خودشان را با شرایط تیم وفق بدهند. بازیکنان تمام تلاششان را برای تیم انجام می‌دهند.

بدشانسی و فشار باعث باخت سپاهان شده است

او افزود: درست است که به بازی زیبا امتیاز نمی‌دهند، اما تیم ما موقعیت‌های خیلی خوبی می سازد و شرایط خوبی از لحاظ انتقال به حمله داریم. شانس‌های کمی به حریفان می‌دهیم، اما باید این واقعیت را قبول کنیم که چند باخت آوردیم و باید بتوانیم از این شرایط خارج شویم. از لحاظ فوتبالی بازیکنان مشکل خاصی ندارند. شاید بدشانسی یا وجود فشار باشد، اما هفته به هفته بهتر می‌شود.

باشگاه سپاهان از مسائلش قانونی دفاع کرد 

او درباره کسر امتیاز از گل گهر گفت: من از لحاظ فوتبالی به گل گهر باخته ام و بحثی ندارم، اما ممکن است تخلفی شده باشد که باشگاه‌ها حق دارند از مسائل، قانونی دفاع کنند. باشگاه ما هم این کار را کرد. این که چه اتفاقی در آینده می‌افتد نمی‌دانم، اما قوانین باید برای همه یکسان باشند. شاید برخی مواقع هم قوانین یکسان نبوده اند. اول فصل وقتی می‌خواستم دروازه بانمان را اضافه کنم، سازمان لیگ به خاطر ضمانت بانکی حتی قرارداد بازیکن من را فسخ نمی‌کرد، اما برای باشگاه‌های دیگر گفتند ۲-۳ هفته بگذرد. شما ۴ هفته وقت دارید این کار را انجام بدهید.

کسی که تخلفی کرده است، باید تاوانش را بدهد 

نویدکیا تصریح کرد: من می‌گویم قوانین برای همه یکسان باشد. هرکه می‌خواهد باشد. به این صورت از لحاظ کیفی هم شرایط بهتر می‌شود. اگر کسی تخلفی کرده است باید تاوانش را بدهد، اگر هم تخلفی نشده که هیچ حرفی ندارم.  

نباید فشار  وارد شده باعث احساسی سوت زدن داوران شود 

سرمربی سپاهان درباره بیانیه نویسی باشگاه‌ها در اعتراض به انتخاب تیم‌های داوری گفت: اعتقادی به این مسائل ندارم و خیلی هم دلم نمی‌خواهد در مورد مسائل داوری صحبت کنم. اگر می‌خواهیم در فوتبال پیشرفت کنیم، این نیست که بگوییم فقط بازیکنان، مربیان، مدیران یا ساختار باشگاه‌ها تاثیرگذار هستند. داوران یکی از ارکان اصلی پیشرفت فوتبال هستند. نباید فشار مربیان یا بازیکنان تیم‌ها باعث شود که داوران احساسی سوت بزنند. این اتفاق ما را یک گام به جلو می‌برد که داوران به پیشرفت فوتبال کمک کنند.

داوران باید تصمیمات درست و قاطع بگیرند 

او افزود: سال گذشته یک بازی دوستانه در نقش جهان داشتیم. یکی از دوستان مربی، لب خط خیلی با حرارت صحبت می‌کرد. خیلی محترمانه گفتم بازی دوستانه است. چه تاثیری دارد؟ گفت تو تجربه نداری! بعد از آن، مقداری بحث‌ها و صدا‌های بیرون از زمین به وجود آمد. داور یک پنالتی خیلی معمولی گرفت. او به من گفت دیدی تاثیر دارد! این در فوتبال ما اشتباه جا افتاده است که فکر می‌کنیم می‌توانیم روی داوران به این صورت تاثیر بگذاریم. شاید هم تاثیر بگذاریم، اما معتقدم اگر قرار است فوتبال ما یک قدم رو به جلو برود، داوران ما باید به همان نسبت جلوتر باشند و تصمیمات درست و قاطع بگیرند. حتی اگر به ضرر تیمی باشد، اما همین که تصمیم قاطع بگیرند می‌تواند ما را یک قدم رو به جلو ببرد.

ترجیح دادیم در اراک از پرسپولیس میزبانی کنیم 

نویدکیا درباره این که آیا به عنوان مسئول فنی سپاهان در برگزاری بازی در اراک دخیل بوده است، گفت: بله، صددرصد. این تصمیم کادرفنی بود. با مدیریت صحبت کردیم و آن‌ها هم مشکلی نداشتند. از باشگاه آلومینیوم و هیئت فوتبال استان مرکزی تشکر می‌کنم که کمک کردند این اتفاق بیفتد. نزدیک‌ترین محل به اصفهان، اراک است. در بازی‌ها هم دیدیم که زمین آلومینیوم نسبتا بد نیست. به خاطر مسائل جغرافیایی ترجیح دادیم به اصفهان نزدیک‌تر باشیم که از نظر شرایط بدنی برایمان بهتر باشد. اگر این زمین نبود، باید به تبریز، مشهد یا خوزستان می‌رفتیم که این اختلاف‌ها ممکن بود به ما آسیب بزنند.

سرمربی سپاهان درباره این که سپاهان در سال ۹۵ آلومینیوم را در این زمین از جام حذفی کنار زد و سال گذشته هم ۶ بر یک این تیم را شکست داد که بار روانی خوبی برای سپاهان دارد و از طرفی باخت‌های پرسپولیس در ۲ فصل اخیر در این زمین بوده اند، گفت: واقعا به این موضوع فکر نکرده بودم. بیشترین بحث ما جغرافیایی بود، چون این جا به اصفهان نزدیکتر است و می‌تواند به ما کمک کند.

سرمربی سپاهان در مورد این که آیا تست PCR بازیکنان به صورت مداوم گرفته می‌شود، گفت: این را باید پزشک تیم پاسخ بدهد، اما تا جایی که می‌دانم هر وقت فدراسیون پزشکی اعلام کند، همان موقع تست می‌دهیم و مدارکش را برای کمیته پزشکی ارسال می‌کنیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار