معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با تمهیدات اندیشیده شده، آمادگی لازم را برای مقابله با سویه اُمیکرون در استان داریم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،قباد محمدی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار داشت: با تمهیدات اندیشیده شده، آمادگی لازم را برای مقابله با سویه اُمیکرون در استان داریم.

او ادامه داد: دستگاه اکسیژن‌ساز به اندازه کافی در بیمارستان‌های استان وجود دارد همچنین تعداد ۲ هزار کپسول اکسیژن خریداری و در اختیار بیمارستان‌ها قرار داده شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان داشت: مدیران بیمارستان‌ها باید تعمیرات دستگاه‌ها و تعویض فیلتر‌ها و روغن دستگاه را انجام دهند تا درصورت بروز پیک احتمالی با مشکل اکسیژن مواجه نشویم.

او گفت: بیش از ۱۰۰ تخت به تخت‌های ICU در بیمارستان‌ها اضافه شده و آمادگی تامین تجهیزات بخش ICU بیمارستان فارابی را نیز پس از تکمیل این بخش داریم.

محمدی، از ذخیره داروی رمدسیویر و سایر دارو‌های مربوط به کرونا برای یک ماه در استان خبر داد و اظهار داشت: در صورت مواجه با پیک جدید بیماری کمبودی از نظر تامین اقلام دارویی مورد نیاز در استان وجود ندارد.

محمدی افزود: با توجه به ضرورت وجود برخی اقلام مصرفی در بیمارستان‌ها، تمهیداتی اندیشیده شود که این اقلام با توجه به اعلام نیاز بیمارستان در کوتاه‌ترین زمان ممکن خریداری و در اختیار بیمارستان قرار گیرد و لیست این اقلام در اختیار بخش‌های مرتبط قرار داده خواهد شد.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.