تولید سالانه بیش از ۹۸ تن عسل با کیفیت سبلان در سرعین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین گفت: سالانه بیش از ۹۸ تن عسل با کیفیت در این شهرستان تولید می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمد حسنی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین گفت: در حال حاضر علاوه بر زنبورداران مهاجر، ۹۳ زنبوردار بیش از ۶ هزار و ۳۰۰ کندو با تولید سالانه بیش از ۹۸ تن و اشتغالزایی ۷۵ نفر در محدوده شهرستان فعالیت می‌کنند.

او ادامه داد: در سال‌های اخیر، تعامل خوب زنبورداران با اتحادیه مربوطه باعث ارتقاء کمی و کیفی محصول عسل تولیدی منطقه شده و جا دارد در زمینه فرآوری و بسته بندی عسل متناسب با نیاز بازار هدف اقدام لازم صورت بگیرد، در همین راستا یک واحد بسته بندی عسل به ظرفیت ۱۰۰ تن در سال احداث و فعالیت می‌نماید.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین گفت: شهرستان سرعین به لحاظ استعداد و قابلیت‌های موجود، ظرفیت توسعه صنعت زنبورداری علاوه بر تاثیر در گرده افشانی نباتات، برای افزایش کمی و کیفی عسل تولیدی و مشتقات آن را داشته و ضرورت سرمایه گذاری را بیش از پیش آشکار می‌سازد.

شهرستان سرعین واقع در دامنه کوه سبلان به دلیل تنوع گونه‌های مختلف گیاهی و شرایط مساعد اقلیمی یکی از قطب‌های تولید عسل در استان اردبیل بوده و به خاطر همین ویژگی محل کوچ بسیاری از زنبوردار‌های کشور در فصل بهار و تابستان می‌باشد.

عسل سبلان یکی از ۱۰ مورد محصول راهبردی کشور برای صادرات ثبت جهانی شده و بهترین سوغاتی این شهر توریستی می‌باشد. عسل گون، عسل آویشن و عسل بابونه از جمله مرغوبترین گونه‌های عسل طبیعی برداشت شده از دامنه کوه سبلان بوده و هر یک خواص منحصر به فردی دارند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.