مدیرکل هواشناسی بوشهر گفت: همزمان با فعالیت سامانه بارشی، خلیج فارس از فردا تا دوشنبه آینده، مواج خواهد بود و باید از ترددهای دریایی پرهیز شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، فرج اله شکوهی‌پور مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: با توجه به فعالیت سامانه بارشی از فردا(چهارشنبه ۸ دی) تا اوایل دوشنبه(۱۳ دی) و افزایش ناپایداری‌های جوی همراه با رگبار باران و رعد و برق و وزش باد گاهی تندباد‌های لحظه‌ای، پیش‌بینی می‌شود خلیج فارس و سواحل استان در این مدت به تناوب مواج باشد.

او افزود: در این روزها ضمن اختلال در تردد‌ها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس، احتمال غرق شدن شناور‌ها به‌ویژه شناور‌های کوچک وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: در این مدت از تردد‌های دریایی به‌ویژه تردد شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی خودداری شود.

شکوهی‌پور افزود: طبق نقشه‌های هواشناسی، از فردا با نفوذ سامانه بارشی به استان و فعالیت آن تا اواسط هفته آینده، به تناوب ضمن افزایش پوشش ابر، وقوع بارش باران گاهی رگبار باران و رعدوبرق همراه با تندباد لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

او گفت: انتظار است ظهر شنبه تا اوایل دوشنبه، بارندگی تشدید شود که در غالب نقاط به‌ویژه نقاط جنوبی استان جاری شدن سیلاب‌های موقت را در پی خواهد داشت.


بیشتر بخوانید


وضعیت جوی و دریایی استان بوشهر در ۲۴ ساعت آینده

آسمان استان بوشهر کمی تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی و افزایش ابر، فردا به‌تدریج ابری در برخی نقاط همراه با بارش پراکنده باران گاهی رعدوبرق و وزش باد خواهد بود.

جهت وزش باد امروز بیشتر شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۴ و در قسمت‌های مرکزی و جنوبی بر روی دریا تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و از فردا در همه مناطق ۱۰ تا ۳۸ گاهی بیش از ۴۴ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر و در سواحل مرکزی و جنوبی تا ۱۲۰ سانتیمتر، فردا ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.

در شبانه روز گذشته بندر امام حسن و جم با ۴ درجه، و دیر و کنگان با ۲۵ درجه سلسیوس کمترین و بیشترین دما را ثبت کرده‌اند.

فردا در بندر بوشهر زمان مد اول: ۰۱:۴۱، جزر اول دریا ساعت ۰۸:۱۷، مد دوم دریا ساعت ۱۵:۴۳، جزر دوم ساعت ۲۲:۳۱ خواهد بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.