معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند گفت:تکمیل یادمان شهدای گمنام‌در بوستان پروفسور معتمد نژاد بیرجند نیازمند اعتبارات جدید است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، خانزاد معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند گفت:از سال ۹۸ استارت یادمان شهدای گمنام در بوستان پروفسور معتمد نژاد زده شده، ولی رقم اختصاصی در آن زمان با توجه به افزایش قیمت‌ها بااین زمان روند کار را کند کرده است.

اوگفت:در حال حاضر مرحله سفت کاری انجام شده و درصورت تخصیص جدید کار پیش خواهد رفت.

خانزادگفت:اعتباری که در چند سال پیش بوده یک میلیارد و ۷۰۰ بوده که اکنون به بیش از دومیلیارد تومان اعتبار نیاز است که تاکنون ۵۵۰میلیون اختصاص داده شده است.

ناصری فرماندار بیرجند گفت:اعتبار تکمیلی این پروژه باید از محل اعتبارات شهرداری تامین شود و تزریق بودجه باید هرچه سریعتر انجام شود.

او گفت:باید شهرداری نهایت همکاری را انجام بدهد و از محل اعتبارات داخلی مجوز شورا گرفته شود تا این پروژه در دهه فجر تکمیل و تحویل داده شود.

سرهنگ فلاحی مدیر کل حفظ نشر وارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت:در مورد تکمیل دانشنامه دفاع مقدس دراستان ضعف آرشیو سازی در ادارات به شدت وجود دارد.

او گفت:باتوجه به اینکه اسناد ومدارک طبق ضوابط و مقررات ادارات بعد از پنج سال ازبین می رود انجام کار را با مشکل مواجه کرده است.

سرهنگ فلاحی گفت:آنچه که تاالان دربحث دانشنامه دفاع مقدس انجام شده تشکیل شورای هماهنگی بوده که درهمه شهرستان ها صورت گرفته و جمع آوری مداخل هم انجام شده است.

مدیر کل حفظ نشر وارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت:بحث مداخل ادارات بسیار مهم است که در این رابطه بزرگترین مشکل وجوددارد که نیاز به ورود جدی شخص فرماندار است البته در بحث جغرافی هم مشکل هست ک زیاد چشمگیر نیست.

او گفت: باتوجه به اینکه که در دفاع مقدس حضورنداشتیم و مدرک و اسناد وجودندارد و بااین شرایط مداخل ادارات نوشته نخواهد شد.

سرهنگ فلاحی گفت:مداخل گروه فرهنگی و شهدا انجام شده وازاین دو گروه مشکلی نداریم.

ناصری فرماندار بیرجند درخصوص این مشکل گفت:کل مداخل برای فرمانداری فرستاده شود تا براساس وضعیت مداخل به ادارات ابلاغ وتکلیف شود.

اوگفت:باید دقیقا مشخص شود که چه اطلاعاتی ازادارات لازم داریم تامدیران راموطف به جمع آوری آن کنیم .

ناصری گفت:اگر بعضی ازمدارک ادارات کمترباشد می شود از راویان آن دوره کمک گرفت تا با مصاحبه شفاهی این مداخل تکمیل شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار