شهدای دانشجو، محصلین درس پیروی از رهبر در میدان جنگ

شهدای دانشجو در جنگ تحمیلی با اطاعت از فرمان رهبر خود، پا به عرصه جهاد گذاشتند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، لحظاتی را به قطعه‌ای از بهشت می‌رویم.

اینجا غصه‌ها از یادمان می‌رود و ساکنانش مایه آرامش و تسلی وجودمان می‌شوند تا در پیچ و تاب زندگی، کمی آرام شویم.

کسانی به مزار شهدا می‌آیند که نه جنگ را دیدند و نه جزو خانواده شهدا هستند، اما دلداده شهدای دفاع مقدس هستند و با آن‌ها قول و قرار گذاشته اند.

در میان شهدا، دانشجویانی نیز هستند که در زمان جنگ قلم را بر زمین نهادند و اسلحه به دست شدند تا از دین و میهن خود دفاع کنند.

شهدای دانشجو، پیرو خط رهبر

یکی از بانوان بیرجندی که به همراه دخترش به مزار شهدای بیرجند آمده بود، گفت: هرگاه مشکلی برایم به وجود می‌آید به شهدا پناه می‌برم و آن‌ها را واسطه بین خود و خدا قرار می‌دهم.

او گفت: فرزندانم نیز گاهی به من می‌گویند که دلمان برای شهدا تنگ شده است و ما را به مزار شهدا ببر تا در آنجا آرامش خاطر پیدا کنیم.


بیشتر بخوانید


این بانوی بیرجندی درباره شهدای دانشجو گفت: شهدای دانشجو در زمان جنگ مأموریت خود را به بهترین شکل ممکن انجام دادند و به ندای رهبرشان لبیک گفتند.

او گفت: این افراد مصداق بارز ولایت مداری و اطاعت از رهبری هستند که پشت رهبر خود را خالی نکردند و فرمان او را انجام دادند.

این بانو گفت: دین و دنیا و میهن خود را مدیون خون شهدا هستیم و امیدواریم بتوانیم لایق پیروی از آن‌ها باشیم.

شهادت، راه سعادت است

حجت الاسلام محمدی کارشناس مذهبی گفت: شهدا با از جان گذشتگی توانستند به مقام خشنودی خداوند نائل شوند.

او گفت: شهدا زنده هستند و این ما هستیم که علی رغم زنده بودن ظاهری، در عالم مردگان هستیم و شهدا به زندگی ابدی در جوار آرامش الهی رسیده اند.

حجت الاسلام محمدی گفت: طبق آیه قرآن، شهدا در نزد خداوند متعال روزی داده می شوند و اگر ما بخواهیم کارهایمان را سر و سامان دهیم باید به شهدا متوسل شویم.

کارشناس مذهبی گفت: پیروی از راه شهدا به معنای قدم گذاشتن در مسیر سعادت و خوشبختی است که می طلبد همگان در این مسیر قرار بگیرند.

او گفت: شهدای دانشجو نیز که سنگر علم را تبدیل به سنگر جهاد کردند، به ما درس اطاعت از رهبر در هر شرایطی را دادند و نیاز است تا از آن ها پیروی کنیم.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.