سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل گفت: روند تهیه طرح تفصیلی شهر اردبیل به لحاظ اهمیت شتاب می‌گیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سید کمال‌الدین میرجعفریان، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل گفت: در این راستا مشاور مربوط، حداکثر ظرف یک هفته، زمان‌بندی تهیه و اتمام طرح را ارایه می‌کند.

او با بیان این که دستگاه‌های ذی‌ربط، از جمله شهرداری، راه وشهرسازی، اطلاعات مورد نیاز را با فوریت در اختیار مشاور قرار خواهند داد گفت: به لحاظ اهمیت شبکه معابرشهری، از مشاور مربوط، خواستیم طرح تفصیلی را در تلفیق و هماهنگی با طرح جامع ترافیک شهر اردبیل مدنظر قرار دهد تا دو طرح، در حل معضلات شهری، مکمل هم باشند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل ادامه داد: به لحاظ اهمیت بافت تاریخی، در تهیه طرح تفصیلی شهری، از میراث و بنا‌های ارزشمند تاریخی هم به طور هم‌پیوند با دیگر بخش‌ها و باهماهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، باید صیانت شود.

میر جعفریان در قسمت دیگری از سخنانش گفت: در تهیه ضوابط احداث بنا و به‌ویژه تعیین تراکم ساختمانی در شهرک‌ها و پهنه‌های مختلف شهر، لازم است مطالعات مربوط به ظرفیت و جمعیت‌پذیری این مناطق، ملاک عمل قرارگیرد و در صورت تعیین تراکم ساختمانی بیش‌تر در محدوده‌های ساخته نشده، عرض معابر در تناسب با آن پیش‌بینی گردد.

او از بررسی مبادی ورودی اصلی شهر خبر داد و گفت: مشاور، باید طرح ویژه مبادی ورودی و نیز پیشنهاد‌های کارشناسی لازم را به منظور متعادل‌سازی سفر‌ها به‌ویژه در هسته مرکزی شهر به طور جداگانه و با مد نظر قرار دادن ضرورت افزایش سرزندگی در محیط و پهنه‌های کار و فعالیت، به کمیسیون ماده ۵ ارائه نماید.

میرجعفریان به وضعیت مناطق حاشیه‌ای شهر هم اشاره کرد و گفت: از مشاور طرح خواستیم ضمن در نظر گرفتن وضعیت موجود مناطق هدف بازآفرینی شهری، برای جلوگیری از گسترش و ایجاد محلات جدید و نیز رفع مشکلات ناپایداری بنا‌ها طرح و آیتم‌های ویژه مشوق‌های بازسازی و احداث در این مناطق را ارائه کند.

او در ادامه به متعادل سازی سفر، پیش‌بینی وضعیت ترافیکی آینده و ضرورت تمرکز گرایی از هسته مرکزی شهر و نیز بر تکمیل و مطالعه طرح جامع شهیدگاه تاکید کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.