سرهنگ کهزادی گفت: رانندگان باسرعت مطمئنه تردد و از هرگونه عجله و شتاب پرهیز و حتماً تجهیزات ایمنی زمستانی به همراه داشته باشند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، سرهنگ ابوالفضل کهزادی، رئیس پلیس راه انتظامی استان ایلام توصیه‌های را به شرح ذیل به رانندگان کرد و گفت: هنگام سر خوردن عقب خودرو به هیچ عنوان ترمز نکرده و فرمان را در جهت حرکت خودرو بچرخانید پا را از روی پدال گاز بردارید و تا وقتی که خودرو به حالت مستقیم در نیامده از دنده سنگین‌تر استفاده نکنید.

با شروع بارش باران، اصطکاک خودرو با جاده کاهش و احتمال سر خوردن خودرو افزایش می‌یابد بنابراین ضروریست که از سرعت خود بکاهید.

برای رانندگی در فصل زمستان به خاطر وجود پدیده‌هایی، چون بارش باران و برف و نیز یخ‌زدگی جاده‌ها لازم است برخی نکات ایمنی رعایت شود، تا از بروز حوادث و سوانح رانندگی جلوگیری شود.

شروع بارش باران، خطرناک‌ترین وضعیت را برای جاده و خودرو به وجود می‌آورد. زیرا قطرات باران با گرد و خاک و سایر آثار باقیمانده از لاستیک و روغن وسایل نقلیه موجود در خلل و شکاف آسفالت ترکیب شده و سطح لغزنده‌ای را به وجود می‌آورد که ممکن است به چشم دیده نشود.

به همین دلیل اصطکاک خودرو با سطح راه کم شده و احتمال سر خوردن خودرو افزایش می‌یابد. بنابراین به هنگام بارش باران، ضروری است که با سرعت پایین رانندگی کنیم و این حداقل سرعت بایستی حفظ شود.

در فصول سرد و شرایط جوی ناپایدار، سرعت خودرو باید کمتر از سرعت آن در جاده خشک باشد. البته توجه داشته باشید هنگامی که آب زیادی در سطح معابر جاری می‌شود، چنانچه با سرعت زیاد وارد آن شوید، آب موجود، میان جاده و لاستیک قرار می‌گیرد و اصطکاک شما با جاده را به صفر نزدیک می‌کند.

در این حالت خودروی شما روی قشری از آب حرکت می‌کند. پس با سرعتی یکنواخت حرکت کنید، در پیچ‌ها از سرعت خود بکاهید و در کم کردن سرعت، از ترمز ناگهانی و برداشتن پا از روی پدال گاز یا فشار دادن آن به طور ناگهانی بپرهیزید. آنچه مشخص است اینکه در سطح لغزنده و هنگامی که سرعت خودرو زیاد است، باید از تغییر دنده (از سبک به سنگین)، پرهیز گردد.

در سفر‌های زمستانی به همراه داشتن زنجیر چرخ و آشنایی با باز و بستن آن ضروری است و حتماً قبل ازحرکت از سالم بودن برف پاکن‌ها و گرم کن شیشه و بخاری اتومبیل اطمینان حاصل کنید.

 پلیس، برای سلامت رانندگان و مسافران با خودرو‌های فاقد زنجیر چرخ، لاستیک یخ شکن برخورد بدون اغماض داشته و از ادامه حرکت آن جلوگیری خواهد کرد؛ لذا تمامی شرکت‌های باری و مسافربری نیز موظفند خودروهایشان را در طول زمستان به زنجیر چرخ و لاستیک یخ شکن مجهز کنند.

انتهای پیام / غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.