فرماندار:

معابر مرزی سردشت ساماندهی می شود

فرماندار سردشت گفت: با توجه به موانع موجود در مسیر عواید معیشتی مرزنشینان، معابر مرزی این شهرستان ساماندهی می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه، لقمان خسروپور حین بازدید از بازارچه مرزی "کیله" سردشت اظهار کرد: در وضعیت فعلی کارت‌های زیادی از پیله وری و مرزنشینی در دست مردم است، اما بنا بر بررسی‌ها و تحقیقات به عمل آمده آنچنان سودی عاید مرزنشینان نمی‌شود.

وی با بیان اینکه مسایل و مشکلات مرزی در دستور کار دولت است و پیگیری خواهد شد تا با ساماندهی معابر، وضعیت فعلی تغییر پیدا کند، بیان کرد: در تهیه پیش نویس طرح ساماندهی معابر مرزی باید معابر مرزی شهرستان با نگاه ویژه بررسی شوند.

فرماندار سردشت تاکید کرد: احداث بازارچه مشترک و شهرک صنعتی مرزی مشترک با کشور عراق از اولویت‌های ویژه این شهرستان است که تلاش خواهد شد با دایر شدن آن بخشی از مشکل اشتغال در سردشت حل شود.

خسروپور همچنین بر تردد رسمی و مستمر مسافر از بازارچه مرزی کیله، تجمیع کارت‌های مرزی، تکمیل زیرساخت‌های معابر، اعطای مزیت‌های خاص و ویژه مرزی در راستای ساماندهی معابر مرزی تاکید کرد و گفت: هیاتی از کارشناسان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور از بازارچه مرزی کیله و معبر مرزی " قاسم رش " بازدیدی داشتند و موانع و مشکلات این معابر بررسی شد.

انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.