با ورود ۱۰۰ قلم کالای مجاز، واردات عملا از گمرک کیله سردشت از سر گرفته شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، اقصی نخشی‌پور فرماندار  شهرستان مرزی سردشت گفت: با تلاش و اقدامات مهم و رایزنی‌های زیاد و رفع موانعی که صورت گرفت با ورود ۱۰۰ قلم کالای مجاز عملا واردات از بازارچه مرزی کیله سردشت از سر گرفته شد.

او  افزود: امروز با ورود نخستین محموله کالا شامل ۳۸۰ حلقه لاستیک و ۲ هزار و ۸۰۰ دستگاه چای ساز به ارزش بیش از ۳۵ هزار دلار، عملا واردات کالا از این بازارچه مرزی آغاز شد.

نخشی‌پور بیان کرد: این اقدام در راستای اشتغالزایی و رونق بخشی به معیشت مردم منطقه و تامین کالا‌های اساسی مورد نیاز تولیدات داخلی انجام گرفته است.

فرماندار سردشت با بیان اینکه با واردات کالا برای تعداد زیادی از اهالی منطقه اشتغال فراهم می شود، عنوان کرد: در این شهرستان بیش از ۶۰۰ کارت پیله‌وری صادر شده است که از این تعداد ۳۵۰ کارت معتبر و بیش از ۱۰۰ کارت فعال هستند.

وی اظهار کرد: همچنین برای ۲۳ هزار و ۷۰۰ نفر نیز کارت الکترونیک مرزنشینی فعال شده است.

فرماندار سردشت گفت: در این شهرستان تعداد ۱۸ هزار و ۸۵۰ خانوار مشمول مزیت کولبری در شعاع ۲۰ کیلومتری از مرز شناسایی شده است که برای آن‌ها نیز ۱۳ هزار و ۵۰۰ کارت فعال شده است.

گمرک بازارچه مرزی کیله سردشت از سال ۱۳۸۲ برای تسریع در صادرات کالا و تولیدات داخلی کشور آغاز به کار کرد و در ۲۰ کیلومتری شهر "قلعه دیزه" در شمال عراق قرار دارد.   

بازارچه مرزی "کیله" سردشت سال گذشته به عنوان یکی از مرز‌های رسمی کشور در هیات دولت به تصویب رسید و روزانه بیش از ۵۰۰ نفر در این بازارچه مرزی امرار معاش می‌کنند.

انتهی پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.