مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان گفت: آموزش‌ها در ۲ بخش خصوصی و دولتی ارائه شده و سالانه ۲۵ هزار نفر در استان از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره مند می‌شوند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، سید جمیل احمدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان  اظهار داشت: سازمان فنی و حرفه‌ای براساس تعهداتی که با آموزش و پرورش دارد سالانه در بخش دولتی ۱۶ هزار نفر را در رشته‌های مختلف آموزش می‌دهد.

احمدی با اشاره به رشد آموزش‌های بخش خصوصی ادامه داد: با توجه به افزایش آموزشگاه‌های آزاد آموزش در بخش خصوصی نیز رو به افزایش است که در بخش خصوصی سالانه بیش از ۹ هزار نفر آموزش می‌بینند.

او گفت: آموزش‌ها براساس تقاضای بازار از آموزش عرضه محور به سمت آموزش تقاضا محور رشد یافته و در ارائه آموزش‌ها تقاضای بازار کار نقش موثری دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان با اشاره به ارتباط آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با آموزش‌های آموزش و پرورش ادامه داد: استاندارد‌های کاردانش آموزش و پرورش مطابق با استاندارد‌های فنی و حرفه است بخشی از آموزش‌های سازمان فنی و حرفه ای‌های به آموزش دانش اموزان کاردانش اختصاص می‌یابد ودانش آموزان در تعدادی کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای آموزش می‌بینند.

احمدی اظهار داشت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور تفاهم نامه‌ای با منطقه آزاد تجاری و دبیرخانه شورای عالی مناطق تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی به مدت سه سال در راستای تربیت نیروی کار ماهر و توانمند منعقد کرد.

او ادامه داد: در کشور‌های توسعه یافته به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نگاه ویژه‌ای می‌شود و می‌توان به عنوان موتور محرکه اقتصاد هر کشوری عمل کند چراکه بدون داشتن نیروی انسانی ماهر از منابع در اختیار نمی‌توان به خوبی استفاده کنیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان با بیان اینکه در چهار حوزه صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر آموزش ارائه می‌شود گفت: در دولت سیزدهم مهمترین اقدامی که انجام شده اینکه که اگر فردی مدارک کامل را ارائه دهد و در سامانه ثبت کند در سه روز کاری مجوز آموزشگاه فنی و حرفه‌ای صادر می‌شود که این اقدام در گذشته حداقل تا ۶ ماه برای صدور مجوز زمان نیاز داشت.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.