سرپرست اداره امور آزمایشگاه‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کیت‌های آزمایشگاهی برای تشخیص امیکرون در آزمایشگاه بیمارستان امام رضا (ع) این کلانشهر توزیع شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سعید اشکانی‌فر سرپرست اداره امور آزمایشگاه‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کیت‌های آزمایشگاهی برای تشخیص اومیکرون در آزمایشگاه بیمارستان امام رضا (ع) این کلانشهر توزیع شده است؛ بر اساس بررسی‌های انجام شده، کیت‌های توزیع شده به میزان قابل توجهی قابلیت تشخیص سویه اُمیکرون را دارند و در حال حاضر کیت‌های مورد نیاز در اختیار آزمایشگاه‌ها و درمانگاه های منتخب زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار گرفته است.

وی گفت: این تست‌ها برای غربالگری و رهگیری بیماری در دوران اوج شیوع کرونا کاربرد مناسب دارند و باعث می شوند از مراجعه بیمار به مراکز تشخیصی سطح بالاتر و ایجاد ازدحام غیرضروری در بیمارستان‌ها جلوگیری شود.

سرپرست اداره امور آزمایشگاه‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به گونه ای برنامه ریزی شده است که تفاوتی بین کیفیت و کمیت خدمات رسانی در امور مربوط به آزمایشگاه‌ها پدیدار نشود و همه مردم بتوانند به صورت عادلانه از خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد بهره‌مند شوند.

وی گفت: تلاش می‌شود نظارت‌ بر آزمایشگاه‌های زیرپوشش این دانشگاه به صورت محسوس و سرزده انجام شود تا ضمن ارتقای کیفیت خدمات رسانی، دریافت تعرفه‌ها نیز مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.