دبیر قرارگاه مدیریت کرونا در خراسان رضوی گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد دسترسی بیشتر مردم به تست‌های تشخیص کرونا را تسهیل کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی اصغر انجیدنی دبیر قرارگاه مدیریت کرونا در خراسان رضوی گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای دسترسی بیشتر مردم به تست‌های تشخیص کرونا تسهیلاتی را فراهم آورده است؛ آزمایش سریع کرونا (رپید تست) در تمامی درمانگاه‌ها و آزمایشگاه‌های مشهد به شرط ثبت در سامانه سینا امکان پذیر شده است.

انجیدنی گفت: پیش از این آزمایش کرونا فقط در مراکز منتخب انجام می‌شد.

وی گفت: برای آمادگی سیستم بهداشتی و افزایش اقدامات پیشگیرانه به ویژه رهگیری‌های بیشتر و افزایش آزمایش سریع کرونا در مبادی ورودی مشهد و استان تدابیر لازم اندیشیده شده است.

دبیر قرارگاه مدیربت کرونا در خراسان رضوی گفت: برای کاهش ظرفیت تخت‌های عادی و افزایش ظرفیت تخت‌های کرونایی نیز به تمامی بیمارستان‌ها آماده باش داده شده است.

وی گفت: علاوه بر این بیمارستان‌هایی که در موج پنجم شیوع کرونا به عنوان بیمارستان موقت و صحرایی فعالیت می‌کردند از جمله بیمارستان شهید نجفی سپاه، بیمارستان امام خمینی (ره) و بیمارستان تازه تاسیس ولایت در مشهد آماده پذیرش بیماران کرونایی خواهند بود.

انجیدنی گفت: با توجه به شناسایی اولین مورد ابتلا به سویه امیکرون در مشهد اقدامات فوری در قرارگاه عملیاتی مدیریت کرونا در استان انجام شد و تمام اعضای خانواده و افرادی که با این بیمار در ارتباط بودند شناسایی و مورد آزمایش قرار گرفتند که اعضای درجه یک خانواده فرد مبتلا نیز به بیماری مبتلا شده بودند.

وی گفت: برای عدم ورود به موج ششم شیوع کرونا، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و تکمیل و پوشش فراگیر واکسیناسیون ضروری است.

دبیر قرارگاه مدیربت کرونا در  خراسان رضوی گفت: بر اساس تصمیم ستاد استانی مقابله با کرونا، مهد‌های کودک و مدارس استثنایی استان بطور موقت تعطیل شده‌اند و در باره سایر مدارس و نهاد‌های آموزشی نیز رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مورد تاکید قرار گرفته و نظارت بر اجرای دستورالعمل‌ها در مدارس سخت‌گیرانه‌تر شده است تا در صورت گزارش هر موردی از تخلف، به ادارات آموزش و پرورش اعلام شود تا برخورد لازم صورت گیرد.

وی گفت: همچنین بر تشدید نظارت‌ها و افزایش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در شهر و به ویژه اصناف تاکید شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام//ف. ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.