رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) نیکشهر گفت: امسال ۲۷۰ واحد مسکن برای مددجویان زیرپوشش این نهاد در حال ساخت است که ۱۷۰ واحد آن تکمیل و آماده بهره‌برداری است .

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حمید قلعه‌خانی رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) نیکشهر سیستان و بلوچستان گفت: امسال ۲۷۰ واحد مسکن برای مددجویان زیرپوشش این نهاد در حال ساخت است که ۱۷۰ واحد آن تکمیل و آماده بهره‌برداری است که با تحویل آن‌ها یکی از دغدغه‌های اصلی آنان مرتفع و سبب رضایتمندی نیازمندان می‌شود.

حمید قلعه‌خانی  گفت: برای ساخت واحد‌های مسکونی مددجویان هر واحد ۵۰ مترمربع زیربنا جمعا ۶۶۷ میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال هزینه می‌شود.

وی  گفت: ۱۵۳ کمک هزینه شهریه با اعتبار ۲۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال، ۴۸۰ میلیون ریال کمک موردی به ۲۱ خانواده زندانی، ۲ میلیارد و ۱۶۶ میلیون ریال کمک برای رفع سوء تغذیه ۵۰۰ کودک، یک میلیارد ریال برای ارتقاء شاخص‌های بهداشتی، یک میلیارد ریال کمک به درمان ۱۰۰ بیمار صعب العلاج و کمک به ۱۳۲ بیمار کرونایی با هزینه ۶۹۳ میلیون ریال انجام شده است.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) نیکشهر گفت: همچنین از ابتدای سال‌جاری تاکنون برای تعمیر مسکن ۱۴۰ سرپرست خانوار مددجویان هفت میلیارد ریال، کمک هزینه تحصیلی یکهزار و ۳۰۴ محصل با اعتبار هشت میلیارد و ۷۶ میلیون ریال، کمک هزینه فرانشیز درمانی به ۱۰۰ نفر با اعتبار سه میلیارد و ۱۰۴ میلیون ریال و کمک هزینه ازدواج به ۳۱ زوج با اعتبار ۲۸۳ میلیون ریال اقدام شده است.

وی گفت: سامانه امداد هوشمند و کارآمد همزمان با سراسر کشور در سیستان و بلوچستان و شهرستان نیکشهر راه اندازه شده و بزودی تمامی فعالیت‌ها و خدمات مکانیزه خواهد شد.

قلعه‌خانی گفت: به منظورچابک سازی فرایند ارائه خدمات مطلوب به جامعه هدف با استقرار سامانه جامع امداد هوشمند و کارآمد با نام اختصاری"سها" همه امکانات شهرستان برای پالایش، ساماندهی و انتقال اطلاعات صحیح و قابل اتکابه سامانه جدید بسیج شده است.

وی گفت: اطلاعات مددجویان تحت حمایت باید تا پایان دی‌ماه سال‌جاری در این سامانه ثبت شود که بهترین روش برای جمع آوری اطلاعات، خوداظهاری مددجویان، استفاده از اطلاعات سایر سازمان‌ها و مددکاران خانواده است.

وی گفت: پس از این تمامی خدمات این نهاد مقدس در بستر سامانه امداد هوشمند و کارآمد به آدرس Soha.emdad.ir ارائه می‌شود و مددجویان باید با ثبت‌نام دراین سامانه تمامی درخواست‌های خود را از طریق این آدرس ثبت و پیگیری کنند.

انتهای پیام/ع

وی بیان کرد: هم اینک هشت هزار و ۵۰۲ خانوار با جمعیت ۲۲ هزار نفر زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان نیکشهر هستند و از خدمات مادی و معنوی برخوردارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار