نیرو‌های نظامی روسیه به منظور تمرین دفع حملات هوایی احتمالی، در مرز‌های غربی خود رزمایش نظامی برگزار کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایمز هندوستان، در بحبوحه‌ی بن بست سیاسی مسکو و غرب بر سر جاه طلبی‌های کی‌یف در ناتو، نیرو‌های روسیه تمرینی نظامی برای دفع حمله هوایی گسترده از سوی دشمن برگزار کردند.

بر اساس گزارش ها، روسیه ده‌ها هزار نیرو در نزدیکی‌های اوکراین مستقر کرده است. با این وجود، مسکو اعلام کرده است که هیچ گونه سلاح تهاجمی در این مناطق یا سایر کشور‌های همسایه مستقر نشده است. حدود هزار سرباز روسی در این عملیات شرکت کردند که برخی از آن‌ها پس از پایان رزمایش به پایگاه‌های دائمی خود بازگشتند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه امروز اعلام کرد: در صورتی که غرب نتواند به خواسته‌های او مبنی بر جلوگیری از گسترش ناتو به اوکراین عمل کند، درباره گزینه‌های متعدد دیگر فکر خواهد کرد.

اوایل ماه جاری، مسکو پیش نویس اسناد امنیتی را ارائه کرد که طبق آن از ناتو خواسته بود عضویت اوکراین و دیگر کشور‌های شوروی سابق را نپذیرد و از استقرار نظامی ناتو در اروپای مرکزی و شرقی جلوگیری کند.

پوتین از غرب خواسته است که به سرعت برای برآورده کردن خواسته‌ها اقدام کند و هشدار داده است که اگر غرب به مسیر «تهاجمی» خود «در نزدیکی خانه ما» ادامه دهد، مسکو اقدامات نظامی-فنی موردنیاز را اتخاذ می‌کند.

اعلام پوتین تنها یک روز پس از آن منتشر شد که مقامات روسیه ویدئویی از عملیات جنگی در مقیاس بزرگ را منتشر کردند که در آن سربازان روسی در پنج مکان جداگانه تمرین‌های نظامی و تمرینات شلیک مستقیم انجام دادند که بسیاری از آن‌ها در نزدیکی مرز اوکراین برگزار می‌شدند.

آمریکا و متحدانش با استناد به اصل ناتو مبنی بر آزاد بودن عضویت کشور‌های واجد شرایط، از ارائه تضمین به روسیه خودداری کرده اند. با این حال، آن‌ها توافق کردند که مذاکرات امنیتی با روسیه در خصوص تنش های اخیر را در ماه آینده  آغاز کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار