رهبر کاتولیک‌های جهان در سخنرانی خود بر ضرورت گفتگوی جامعه جهانی برای حل مناقشات بین المللی در یمن، سوریه و لبنان تاکید کرد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، امروز (شنبه) در سخنرانی خود به مناسبت میلاد مسیح (ع) بر تعامل جامعه جهانی و مذاکره با یکدیگر برای حل مناقشات بین المللی از جمله سوریه، فلسطین، لبنان و اتیوپی تاکید کرد.

پاپ با ایراد سخنرانی سالانه خود در میدان کلیسای سنت پیتر در شهر واتیکان گفت: «در سطح بین المللی نیز خطر اجتناب از تعامل و گفتگو وجود دارد و ممکن است بحران‌های فعلی نظیر همه گیری کرونا، باعث کوتاه‌تر شدن مسیر گفتگو‌ها شود. اما باید بدانیم که درگیری‌های فعلی فقط با گفتگو می تواند حل شود و به ایجاد منافعی مشترک پایدار برای همه طرف‌ها منجر شود.»

او با اشاره به همه گیری کرونا در جهان افزود: «این بیماری همه گیر در حال آزمایش ظرفیت روابط اجتماعی افراد است.»

رهبر کاتولیک های جهان همچنین به درگیری‌ها در فلسطین، سوریه، یمن، لبنان، میانمار، اوکراین و سودان پرداخت و گفت: «ما در سراسر جهان شاهد تعداد زیادی جنگ و درگیری هستم که گویا هیچ وقت تمام نمی‌شود.»

او در انتها خاطر نشان کرد که جامعه جهانی دیگر به این مصیبت‌ها عادت کرده و به همین دلیل صدای رنج و کمک بسیاری از مردم بیگناه و مظلوم را نمی‌شنویم.»

رهبر کاتولیک های جهان چندی پیش در مراسم سنتی مسیحیان در میدان سنت پیتر بدون نام بردن از روسیه برای اوکراین دعا کرد و خواستار دخالت‌های بین المللی برای حل این بحران سیاسی شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۰۵ دی ۱۴۰۰
این دیگه کیه ؟ زحمت کشیده سران غرب را نصیحت فرمایید که همه آتش ها از گور طرفهای خودتون بلند می شه و اگر شما ملحدان مؤمن نما جنگ های صلیبی را راه نمی انداختید ، اکنون عقده شکستهای نظامی 700 سال قبل را به اکنون منتقل نمی کردید یعنی شما 700 سال است که خود را برای چنین روزی مهیا می کردید و حالا مثلا دلسوز جهان اسلام و انسانیت شده اید تمام کشور هایی که نام بردید جزو جهان اسلام است ولی نظامیان شما در حال مسلمان کشی و زجر انسانها هستند . اما شما نه تنها عقده ای هستید بلکه نمک نشناس هم تشریف دارید که اگر تمدن اسلامی در جنگ های صلبی شما غربیان ربیان را آگاه و بیدار نمی کرد هنوز هم مانند انسانهای بدوی در جهل و بیماری و خرافات زندگی می کردید ، کمی تاریخ تمدن را مطالعه کنید.
جالب این است که اگر چه به مدد جهان اسلام استارت رشد علم را زدید و مغز های خود کم بین و مهاجران و مغز های فراری بی هویت و بی تعهد سایر ملل چراغ علمتان افروخته است و گرنه اکنون به علت کهولت سن جوامع غرب؛ شما پیر و پاتال ها خانه سالمندان هم نداشتید و در کثافت خود لول می خوردید.
اگر صداقت بلد هستید باید نسبت به تمامی نا مردمی هایی که غرب در طول تاریخ زیر لوای کشیشان و خاخام ها کرده است عذر خواهی کنید و سعی در جبران نمایید نه آتش زیر خاکستر باشید گرچه در این 700 سال سر رشته از دستتان در رفته و اکنون مسیحان یا گم گشته اند و یا خود به درد پوچی گرفتار شده اند. کم کم روز حساب می رسد !
آخرین اخبار