مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت:مانور زلزله، پناهگیری و خروج اضطراری در ۲۰۹ خانه هلال با شعارایران آماده در سالروز زلزله بم برگزار شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، موسوی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان دیروز یکشنبه در مراسم برگزاری مانور زلزله، گفت: با توجه به اینکه پنجم دی ماه به نام "روز ایمنی در برابر زلزله و هفته کاهش اثرات و بلایای طبیعی" نامگذاری شده تا حساسیت موضوع برای مسئولان سیاستگذاران، تصمیم گیران کشور و همه هموطنان تبیین شود.

او افزود:  هر چه مسئولان و افراد تأثیرگذار و تصمیم ساز در کشور با عوارض حوادث مطلع شوند و در تصویب قوانین مرتبط و ضمانت اجرایی آن گام‌های موثری بردارند تا بتوانیم برای حوادیث که امکان پیشگیری دارد پیشگیری و برای حوادث غیرقابل پیشگیری نیز خسارت‌های حداقلی را داشته باشیم.

موسوی ادامه داد: جمعیت هلال احمر استان زنجان نیز تلاش گسترده‌ای در آموزش همگانی که رسالت اصلی هلال احمر است، انجام می‌دهد.

مدیرعامل هلال احمر زنجان گفت: با استفاده از ظرفیت خانه‌های هلال، مدارس، مراکز آموزشی، دستگاه‌های و نهاد‌های اجرایی در استان زنجان همه آموزش‌ها در همه سطوح پایه و تخصصی ارائه می‌دهیم.

او افزود: علاقمندان به دریافت این آموزش‌ها می‌توانند با مراجعه به خانه‌های هلال و شعب هلال احمر از این آموزش‌ها به صورت رایگان بهره‌مند شوند.

موسوی ادامه داد: امروز همزمان با سالگرد زلزله بم به هدف آشنایی مردم با آمادگی، تمرین پناهگیری و خروج اضطراری در همه خانه‌های هلال استان زنجان با حضور اعضای جوانان، امدادگران و داوطلبان برگزار شد.

او بر توجه مردم به آمادگی در برابر زلزله تأکید کرد و گفت: زلزله عامل طبیعی است که وقوع آن مشخص نیست و سازه‌های غیر استاندارد و خانه‌های غیر مقاوم موجب کشته و مصدوم شدن هموطنان می‌شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت:چنانچه از ساخت و ساز در کنار گسل‌ها پیشگیری و این مهم مطابق با آیین نامه‌های مهندسی انجام شود موجب کاهش قابل توجه خسارت‌های جانی و مالی می‌شود.

موسوی تأکید کرد: هموطنان می‌توانند با مراجعه به سایت https://khadem.ir/ از آموزش‌های مورد نیاز بهره‌مند شوند.

هلال احمر استان زنجان در ارائه آموزش پیشتاز است


کرامتی مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان در ادامه این مانور، گفت: جمعیت هلال احمر استان زنجان در آموزش به منظور پیشگیری از حوادث و ارائه خدمات امداد و نجات پیشتاز است.

او افزود: پنجم دی ماه مصادف با زلزله دهشتناک بم است که بیش از ۲۶ هزار نفر کشته و ۳۲ هزار نفر دیگر نیز مجروح و پنج هزار و ۲۰۰ نفر از کودکان بی سرپرست شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان گفت: ضروری است تا تمهیدات جدی را اعمال کنیم تا در صورت وقوع زلزله و سایر بلایا شاهد کشته، مجروح شدن و بی سرپرست شدن هموطنان و کودکان سرزمینمان نباشیم.

او تأکید کرد: به همین منظور جمعیت هلال احمر در  استان زنجان با ایجاد تیم‌های امدادی، خانه‌های هلال و تشریک مساعی با سایر دستگاه‌های اجرایی نسبت به آموزش عموم مردم در تلاش است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان گفت: انتظار داریم همه مردم در این خصوص هلال احمر را یاری کنند و از آموزش‌های رایگان این مجموعه بهره‌مند شوند.

کرامتی ادامه داد: نیاز است تا همه مردم برای مواقع اضطراری نحوه امداد و نجات و روش صحیح پناهگیری را آموزش ببینند و در خانواده‌ها و محل کار هموطنان مانور‌های پناه گیری و خروچ اضطراری برگزار شود.

او گفت: با بهره گیری از آموزش‌ها خونسردی خود را حفظ کرده و به حتم تصمیم گیری درستی می‌کنیم و آسیب‌های کمتری متوجه ما می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان گفت: در کنار این موضوع نیز مقام معظم رهبری و دولت تأکید زیادی بر مقاوم سازی، بازسازی و نوسازی منازل مسکونی روستایی دارند.

کرامتی ادامه داد: در استان زنجان میانگین ۵۲ درصد خانه‌های روستایی مقاوم سازی شده که در خدابنده این مهم ۶۲ درصد است.

او افزود: با این اقدام حداقل خسارت‌های جانی را در حوادث و زلزله‌ها شاهد نخواهیم بود.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری زنجان گفت: باید بافت فرسوده شهر‌ها نیز با همراهی مردم بازسازی و نوسازی شود.

 دویست و نهمین خانه هلال در سالن مدیریت بحران شهرداری زنجان پس از مانورزلزله با حضور مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان، مدیر کل مدیریت بحران استانداری زنجان، معاون امداد و نجات، معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان، رئیس شعبه هلال احمر شهرستان زنجان و سایر مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.