قدس گفت: در راستای مقابله با کرونا در شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان و برای افراد بالای ۱۲ سال تاکنون ۶۸۲ هزار دز واکسن تزریق شده است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، کامران قدس سرپرست دانشگاه علوم پزشکی سمنان  با بیان اینکه راه مقابله با بیماری کرونا واکسیناسیون حداکثری و همچنین رعایت پروتکل‌ها، فاصله گذاری و مسائل مرتبط با آن است، گفت: عملکرد خوبی در زمینه واکسیناسیون داشته‌ایم، اما هنوز باید مردم بیشتر با ما در این باره همراهی داشته باشند تا ارتقای آمار محقق شود.

وی با بیان اینکه ۹۲ درصد جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان یعنی افراد بالای ۱۲ سال در سراسر استان سمنان به جز شاهرود و میامی واکسن دز اول کرونای خود را دریافت کردند، افزود: در راستای مقابله با بیماری کرونا در این شهرستان‌ها تاکنون ۶۸۲ هزار دز واکسن تزریق شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی سمنان خواستار توجه بیشتر به واکسیناسیون شد و ابراز کرد: در دز دوم شاهد مشارکت ۸۲ درصدی مردم بودیم که باید این شاخص چه در دز دوم و چه در سوم ارتقا یابد تا شاهد ارتقای ایمنی کل جامعه باشیم.

قدس با بیان اینکه همچنان توصیه ما به مردم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری و دوری از تجمعات است، گفت: سویه امیکرون هنوز مشاهده نشده، اما بر اساس آنچه از این عامل بیماری زا می‌دانیم باید گفت سرعت انتقال بسیار بالایی دارد و می‌بایست بسیار مراقب بود البته راهکار این سویه نیز واکسیناسیون به موقع است.

وی با بیان اینکه مراکز تجمیعی آماده واکسیناسیون مردم سمنان هستند، بیان داشت: برای زیر ۱۲ سال فعلاً واکسیناسیون انجام نمی‌شود و منتظر دستورالعمل‌های بعدی هستیم.

انتهای پیام / ن 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.