مدیر جهاد کشاورزی درگز گفت: دو کلینیک گیاه پزشکی از صبح امروز در گمرک لطف آباد به همت بخش خصوصی فعالیت خود را در درگز آغاز کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، اکبر یونسی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درگز گفت: ثبت الکترونیک درخواست صادرکنندگان محموله‌های گیاهی، نمونه برداری محموله‌های صادراتی قبل از صدور گواهی بهداشت گیاهی، بررسی آزمایشگاهی محموله‌های گیاهی وارداتی با ریسک قرنطینه‌ای کم، متوسط و زیاد قبل ترخیص از مهمترین وظایف این دو مرکز گیاه  پزشکی است. 

وی گفت: همچنین امروز با دایر شدن نخستین کلینیک قرنطینه گیاهی بخش خصوصی در درگز بررسی‌های میدانی و آزمایشگاهی اندام‌های گیاهی وارداتی موجود در گلخانه قرنطینه بعد از ورود و انجام نمونه برداری و بررسی‌های آزمایشگاهی نهالستان‌ها و باغات مادری نیز در این شهرستان صورت می‌پذیرد.

مدیر جهاد کشاورزی درگز گفت: رویکرد اصلاح ساختـار و کوچک سازی بـدنه دولت با واگذاری تصدی‌ها به بخش‌های غیر دولتی موجب شده تا بخش کشاورزی به زمینه منـاسبی برای تعامل بین دولت و بخش غیردولتی تبدیل بشود.

کارشناس مسئول حفظ نباتات شهرستان درگز نیز گفت: هم اکنون دو کلینیک گیاه پزشـکی فعال در حوزه قرنطینه گیاهی با عنوان کلینیک گیاهپزشکی ابیورد و میرخانی در محل گمرک لطف آباد تحت نظارت مستقیم قرنطینه گیاهی مشغول به فعالیت هستند.

حیدری گفت: بـا توجه به افزایش روزافزون حجم واردات و صـادرات محصولات گیـاهی و به منظور جلوگیری از انتشار آفات و بیماری‌های قرنطینه‌ای خوشبختانه دو کلینیک فوق با دقت و حساسیت بالایی امروز فعالیت خود را در خراسان رضوی آغاز کردند.

 

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.