ائتلاف سعودی اعلام کرد نیرو‌های انصارالله یمن از ابتدای سال ۲۰۱۵ بیش از ۴۳۰ موشک بالستیک و ۸۵۱ پهپاد مسلح به سوی عربستان شلیک کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف سعودی روز گذشته در گزارشی اعلام کرد نیرو‌های انصارالله یمن از ابتدای سال ۲۰۱۵ تا به امروز بیش از ۴۳۰ موشک بالستیک و ۸۵۱ پهپاد مسلح را به سوی عربستان شلیک کرده که طی آن خسارات دردناکی به این کشور وارد شده است. 

سخنگوی ائتلاف سعودی مدعی شد: انصارالله از فرودگاه صنعا به عنوان پایگاهی برای حمله به عربستان استفاده می‌کند.

عربستان از سال ۲۰۱۵ با همدستی برخی کشور‌ها از جمله امارات با دخالتی آشکار در امور داخلی یمن وارد جنگی بی رحمانه با این کشور شده اند و تا به حال علی رغم اعتراف چند باره مقامات سعودی به بی نتیجه بودن این جنگ ده‌ها هزار یمنی را بیشتر آن‌ها از غیرنظامیان بودند به خاک و خون کشیده اند.

المالکی ضمن رد محاصره فرودگاه صنعا مدعی شد: پرواز‌های سازمان ملل و سارمان‌های بشر دوستانه به این فرودگاه آزاد است.

سازمان ملل متحد در گزارش‌های سالانه خود وضعیت انسانی در یمن را به عنوان یک فاجعه جهانی عنوان کرده؛ در طول این سال‌های جنگ عربستان با ایجاد موانع برای کمک رسانی به مردم مظلوم یمن بحرانی انسانی را در این کشور رقم زده است.

یمن در حال حاضر در فقر و قحطی شدیدی گرفتار است و عربستان در بسیاری از موارد اجازه رسیدن کمک‌های بشردوستانه سازمان‌های جهانی به این کشور را نمی‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سیدحسن
۰۳:۰۳ ۰۷ دی ۱۴۰۰
البته در جنگ حلوا خیرات نمیکنن صدالبته که صنعا و اماکن مهم و زندگی مردم یمن با سختی و کمبود آذوقه و دارو روبرو شده و یک فاجعه انسانی در یمن بوجود امده است اما دستاورد جنگ در این چند سال برای عربستان هزینه‌های بمب های گرانقیمت اف 35 ومهمات و خرج قراردادش با شرکتهای جنگی خارجی در مقابل یمن با استفاده از نیروی بومی و ادوات استراتژیک توانسته در تصرف بخش‌های مهم عربستان و سیطره بر مواضع کلیدی عربستان دست برتر داشته باشه که عربستان اکنون با توسل به میانجیگری دیگر کشورها در پی رهایی از این قمار بزرگ است یمن تقریبا در مرز چاهای نفت عربستان مستقر شده و استان جیزان در تصرف انصارالله یمن هست این خودش پیروزی کمی نیست عربستان فقط با بمباران هوایی و بی هدف درپی تضعیف روحیه انصارالله هست کما اینکه فرماندهی استراتژیکی این نوع عملیات ها توسط فرماندهان ایران طرح ریزی شده در پایان جنگ عربستان علاوه بر تامین ضرر مالی باید برای اعاده سرزمین نفت خیز خودش هم تاوان و خراج بدهد و این قانون جنگ است نه تعداد بمباران هوایی و یا تعداد کشته ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۰۶ دی ۱۴۰۰
چرا ضربات مهلک و پی در پی وارد نمی‌کنند که زندگی رو مختل کنند و اونا هم زیر فشار باشن. اینکه هر 3 ماه یک موشک بره و بیاد و چن نفر کشته بدهند چه فایده داره!!! ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۰۶ دی ۱۴۰۰
سامانه های میلیارد دلاری پاتریوت امریکایی و سامانه های اروپایی کجان؟؟ تبل توخالی دشمن . مثل همون موقع که امریکا الکی گفت رفتیم ماه خخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۰۶ دی ۱۴۰۰
بهتره بگید پهبادهای ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۰۶ دی ۱۴۰۰
آفرین به پهباد های ایرانی باعث افتخاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۰۶ دی ۱۴۰۰
این جمله عجیبی است "صدها پهباد یمنی ضربات دردناکی به عربستان وارد کرده"
این جمله، اثر گذاری تجهیزات در جنگ را تأیید می کند ولی دقت بفرمایید که طرف سعودی تجهیزاتی به مراتب پیشرفته تر و در شمارگان بالا دارد.
پهبادهای یمن کارآمد و سیستم پدافندی فرا پیشرفته عربستان فشل!!
هواپیماها و موشک های پیشرفته عربستان همیشه در مناطق بیابانی ِ یمن فرود می آید و موشک های با دقت چند صد متری انصار الله دقیقا به هدف می خورد.
بالاخره حرف راستتان را بپذیریم یا دم خروس را؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۰۶ دی ۱۴۰۰
کسی نگفت عربستان هیچی نداره و درست نمی زنه قرار بود عربستان با هزینه کم و یک هفته ای یمن را به زانو در بیاره الآن بعد هفت سال مثل خر تو گل مونده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۰۶ دی ۱۴۰۰
ضرب المثل شما هم،مثل تحلیل اب دوغ خیاریتون اشتباه است.درسته که تجهیزات عرعرستان بیشترومدرن ترهست،البته به لطف اربابان غربی وامریکایی،اما دفاع با همه امکانات داخلی یمن برعلیه متجاوزان ان هم درشرایط حصر زمین ودریا وهوا،وکسب پیروزی های بیشماردراین جنگ نابرابر،جز لطف ورحمت خدا چیزدیگری نیست،وملت یمن براساس وعده الهی پیروزخواهدشد. ضمنا ضرب المثل درست اینه: قسم حضرت عباس رو باورکنیم، یا دم خروس رو،شرح داستان ضرب المثل ها رو هم میتونید درکتاب امثال حکم اقای مهدی پرتوی املی، مطالعه یا ازطریق اینترنت جستجوکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۰۶ دی ۱۴۰۰
خوب که چی؟
مردم بیچاره ایران رد دریابد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۰۶ دی ۱۴۰۰
ماهم در محاصره یک سری مسوول بی مسوولیت هستیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۰۶ دی ۱۴۰۰
هر خبری بنویسن شما زیرش همینو می نویسین ولو خبر دریافتن مردم ایران باشه
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۰:۲۸ ۰۶ دی ۱۴۰۰
اونوقت جالب اینجاست همین عربستان جزء کشورهائی بود که ضد کشورمون رای موافق عدم رعایت حقوق بشر داد!! کشوری که خودش غیر از جنایاتش مثلا زنانش تازه دو سه ساله حق رانندگی دارن اونم نه تنها ، بلکه با همسرشون یا یکی از اقوام نزدیک مثل برادر یا پدر یا...! یا کسی ضد رژیمش (شاه و شاهزاده های چند هزار نفری ) حرفی بزنه سربه نیست میشه !! و................
آخرین اخبار