دبیرکل اتحادیه عرب در دیدار با رئیس ستاد مشترک ارتش دولت مستعفی یمن مدعی شد ایران از انصارالله برای بی‌ثبات کردن امنیت یمن حمایت می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الاخبار، احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب، در دیدار با صغیر حمود بن عزیز، رئیس ستاد مشترک ارتش دولت مستعفی یمن در لفاظی‌های اخیر خود علیه کشورمان مدعی شد ایران از نیروهای انصارالله  برای بی‌ثبات کردن امنیت یمن حمایت می‌کند.

رئیس ستاد مشترک ارتش دولت مستعفی یمن هم در این دیدار مدعی شد «نیروهای انصارالله با حمایت ایران علیه مردم یمن دست به اقدامات جنایتکارانه می‌زنند. آنها با هدف قرار دادن شهرها، روستاها، منازل یمنی‌ها و دارایی‌های یمنی‌ها با انواع سلاح‌ ادامه می‌دهند و موشک‌های بالستیک و پهپاد‌ها را به سمت شهر‌های یمن و عربستان سعودی  پرتاب می‌کنند.»

بن عزیز در ادامه لفاظی های خود بر اهمیت اعمال فشار اتحادیه عرب بر کشور‌های جهان برای جلوگیری از مداخله ایران در یمن تاکید کرد. 

به تازگی نیز ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق شدند بخش وسیعی از استان راهبردی مأرب را که تحت اشغال ائتلاف متجاوز به سرکردگی عربستان بود را با کمک قبایل و عشایر این استان که از ظلم و بی عدالتی ائتلاف متجاوز و عنصر تروریست وابسته به آن خسته بودند را آزاد کند.

تحلیلگران بر این باورند آزادسازی استان مأرب به معنای شکست ائتلاف عربی به فرماندهی عربستان است و این احتمال می‌رود بعد از گذشت هفت سال از شروع جنگ عربستان و امارات علیه مردم یمن که با حمایت مستقیم آمریکا و انگلیس بود، این جنگ پایان یابد.

یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در این باره گفته است نیرو‌های مسلح بر توانایی خود برای انجام عملیات تهاجمی بیشتر علیه دشمنان سعودی و اماراتی در چارچوب دفاع مشروع از مردم و میهن تاکید می‌کنند و ما تنش را با تنش جواب خواهیم داد تا تجاوز پایان یابد و محاصره متوقف شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار