کارشناس نظامی و افسر انصارالله یمن حملات پهپادی به عمق خاک عربستان را حق ملت یمن و پاسخ مشروع به تجاوزات ائتلاف سعودی عنوان کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، کارشناس نظامی یمنی با اشاره به حملات پهپادی گسترده نیرو‌های مشترک یمنی به عمق خاک عربستان، این حملات را حق ملت یمن و پاسخ مشروع به اقدامات غیر قانونی و خلاف منشور‌های بین المللی ائتلاف سعودی دانست.

«عزیز راشد»، کارشناس نظامی و افسر نیرو‌های مشترک وابسته به جنبش انصار الله یمن در مصاحبه با این شبکه درباره حملات اخیر با ۱۴ فروند پهپاد به عمق خاک عربستان گفت: هنگامی که ائتلاف متجاوز سعودی اعلام می‌کند بیش از ۱۳ حمله هوایی را در یمن علیه مراکز پهپادی، مخازن اسلحه و مزراع و حیوانات شهروندان یمنی انجام داده است، پاسخ مشروع به این حملات، حق طبیعی ما است. ائتلاف متجاوز سعودی باید منتظر پاسخ مستقیم و مشروع نیرو‌های یمنی با این ۱۴ پهپاد علیه مناطق نظامی و جنگنده‌های برخاسته از آن و همه فرودگاه‌های مورد استفاده در تجاوز علیه یمن می‌بود.

وی افزود: ارتش یمن در حال پیشروی در مأرب است و فقط ۱۰ درصد این استان باقی مانده است تا نیرو‌های یمنی کنترل کامل آن را به دست بگیرند. این در حالی است که متجاوزان در حال رایزنی و یافتن میانجی برای جلوگیری از این پیشروی هستند. در الحدیده نیز نیرو‌های اماراتی به سوی منطقه حیس و فراتر از آن عقب نشینی کرده اند. از این رو، این متجاوزان هستند که تلاش می‌کنند این عقب نشینی را با علمیات نظامی و اعدام اسرا پوشش دهند و همه این اقدامات، نقض منشور‌ها و معاهده‌های بین المللی است. این اقدامات و عملیات خصمانه، همه روند صلح را که می‌تواند بین همه گروه‌های سیاسی و منطقه‌ای برقرار شود، با مشکل مواجه می‌کند.

عزیز راشد درباره شایعه عقب نشینی نیرو‌های ائتلاف متجاوز از الحدیده در چارچوب توافق استکلهم گفت: این صحت ندارد و این عقب نشینی، اعلام نشده و فرستاده سازمان ملل هیچ گزارشی درباره آن دریافت نکرده است. حتی منصور هادی و وزارت خارجه وابسته به او نیز هیچ خبری در این خصوص دریافت نکرده اند. ائتلاف متجاوز هیچ وقت به توافق استکلهم پایبند نبوده است و نشانه آن، تداوم حمله به منطقه حیس و تلاش برای بازآرایی نیرو‌ها در مناطق حد فاصل بین تعز و اب است.

این کارشناس نظامی یمنی در پایان گفت: در همه کشور‌های جهان تدابیری در راستای اقدامات بشردوستانه اتخاذ می‌شود که از آن جمله می‌توان به تعرض نکردن به فرودگاه‌ها و بنادر اشاره کرد. این در حالی است که محموله‌ها و مشتقات نفتی و همه کالا‌ها در بنادر یمن به مدت نه ماه تا یک سال متوقف شده اند. وخامت اوضاع انسانی در مورد بیماران که شمار آن‌ها به ۲۰۰ هزار نفر می‌رسد، همچنان ادامه دارد. این اوضاع اقتضا می‌کند فرودگاه صنعا بازگشایی شود آنگونه که بین کشور‌هایی که با هم درگیری نظامی دارند، این موارد رعایت می‌شود.

عربستان سعودی با ایجاد ائتلافی متشکل از کشور‌های عربی متعدد جنگی را علیه ملت یمن به ادعای بازگرداندن دولت مستعفی یمن آغاز کرد که به نتیجه آن خرابی زیرساخت‌ها، شهادت و زخمی شدن هزاران یمنی و آوارگی میلیون‌ها غیرنظامی منجر شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار