معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: امروزه نرخ باروری تامین کننده اساس نیروی کاری آینده است و کاهش آن، آسیب‌های اجتماعی فراوانی به دنبال خواهد داشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، جعفر مردانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری در شورای راهبردی جمعیت با بیان اینکه افزایش نرخ باروری در استان مورد تاکید است اظهار داشت: نتایج طرح آینده‌پژوهی جمعیت استان برای مسئولان استانی در شورای اداری ارائه شود.

او با گرامیداشت یکصد و سومین سالگرد تاسیس ثبت احوال در ایران افزود: جمعیت از مولفه‌های قدرت است، نیروی جوان و کارآمد نقطه قوت حرکت به سمت توسعه، پیشرفت و تعالی است.


بیشتر بخوانید


مردانی اضافه کرد: تشویق و ترغیب جوانان به امر ازدواج و فرزندآوری، به عنوان یک شاخصه در جمعیت، نقش موثری در رشد و شکوفایی جامعه و تحکیم کانون خانواده را به‌دنبال دارد.

او ادامه داد: امروزه نرخ باروری تامین کننده اساس نیروی کاری آینده است و کاهش آن، آسیب‌های اجتماعی فراوانی به‌دنبال خواهد داشت.

مردانی با اشاره به احتمال نرخ رشد جمعیت چهارمحال و بختیاری در سال ۱۴۳۰ براساس مطالعات انجام شده گفت: نتایج سرشماری‌های عمومی نفوس و مسکن از سال ۱۳۳۵ تا ۱۳۹۵ نشان می‌دهد در این سال‌ها اتفاق خاصی برای جمعیت نیفتاده است و اکنون نباید انتظار داشت جمعیت این استان بالای یک میلیون نفر باشد.

او افزود: سیاست‌های کلی جمعیت از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی در ۱۴ بند در سال‌های گذشته ابلاغ شده است و هر کدام از دستگاه‌های اجرایی استان باید به وظایف خود در این خصوص عمل و گزارش اقدامات خود را ارائه کنند.

مردانی اضافه کرد: قانون حمایت از خانواده، فرزندآوری و جوانی جمعیت در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است و به‌دنبال آن کمیته صیانت از جمعیت به ریاست استانداران و دبیری دانشگاه علوم‌پزشکی تشکیل می‌شود.

او ادامه داد: دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد به‌عنوان دبیر، کمیته صیانت از جمعیت را هر چه سریع‌تر تشکیل دهد و آن را با هدف جوانی جمعیت فعال کند.

مردانی گفت: با توجه به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، باید مردم را نسبت به لزوم تصویب و اجرا، پذیرش و استقبال از این قانون آگاه و برای آنان اقناع‌سازی کرد.

او افزود: افزایش نرخ باروری در استان به‌طور خاص در دستور کار مسئولان مرتبط باشد و نتایج مطالعات و پژوهش‌های آن در اختیار متولیان امر قرار گیرد.

مردانی اظهار داشت: شناسایی اولویت‌های محلی با هدف بومی‌سازی و بومی‌گزینی در اجرای سیاست‌های افزایش جمعیت جزو برنامه‌های اولویت‌دار مسئولان دستگاه‌های اجرایی متولی جمعیت باشد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار