نرخ رشد جمعیت چهارمحال و بختیاری پارسال ۹۷ صدم درصد بود و این نرخ در مقایسه با سال ۱۳۹۸ که ۱.۲۳ درصد بود ۲۶ صدم درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، عبدالرضا کریمی مدیرکل ثبت‌احوال چهارمحال و بختیاری در شورای راهبردی جمعیت با اشاره به ثبت وقایع چهارگانه گفت: نرخ ولادت در این استان پارسال ۲۶ صدم درصد کاهش یافت.

او افزود: نرخ رشد جمعیت استان پارسال ۹۷ صدم درصد بود و این نرخ در مقایسه با سال ۱۳۹۸ که ۱.۲۳ درصد بود ۲۶ صدم درصد کاهش داشته است.


بیشتر بخوانید


کریمی اضافه کرد: پارسال ۱۵ هزار و ۲۴ واقعه ولادت در استان ثبت شد که این تعداد در سال ۱۳۹۸ برابر ۱۶ هزار و ۲۷۲ واقعه بود.

او ادامه داد: در سال ۱۳۹۹ نرخ واقعه ازدواج در استان نسبت به سال ۱۳۹۸ برابر ۹ درصد و نرخ طلاق در این مدت ۸.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

کریمی گفت: پارسال آراد، آریا، امیرعلی، حسین و علی به‌ترتیب به‌عنوان پنج نام برتر نوزادان پسر کشور و چهارمحال و بختیاری ثبت شد و همچنین سال گذشته پنج نام برتر دختران در سطح کشور به ترتیب فاطمه، زهرا، رستا، حلما و زینب و در چهارمحال و بختیاری آوا، فاطمه، رستا، زهرا و آوینا بود.

او افزود: در صورت روند کنونی وضعیت کنونی رشد جمعیت در کشور، ۲۰ تا ۲۵ سال آینده ایران با سالمندی جمعیت مواجه می‌شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار