عضو کمیسیون شورا‌های مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت روستا‌ها برای اشتغال‌زایی گفت: اشتغال روستایی فصل مشترک خدمات دولت، مجلس و کمیته امداد است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، قدرت‌الله حمزه عضو کمیسیون شورا‌های مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت روستا‌ها برای اشتغال‌زایی اظهار داشت: اشتغال روستایی فصل مشترک خدمات دولت، مجلس و کمیته امداد است.

او با بیان اینکه براساس تعالیم اسلامی، هیچ عبادتی مهم‌تر از خدمت به محرومان جامعه نیست، افزود: شوراها، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها می‌توانند مقدمات خدمت به محرومان جامعه را فراهم کنند.


بیشتر بخوانید


حمزه با تاکید بر ضرورت توجه به موضوع معیشت، مسکن و اشتغال محرومان در روستاها، اظهار کرد: همکاری کمیته امداد با شورایاری‌ها و دهیاری‌ها می‌تواند به شناسایی دقیق نیازمندان و احتیاجات آنان کمک کند، زیرا ظرفیت موجود در شورا‌ها و شناخت آنان از جوامع محلی بسیار بالاست.

او ادامه داد: شورا‌ها به عنوان نمایندگان مردم می‌توانند با انتقال درست مشکلات منطقه، راه را برای حل آن و خدمت دولت باز کنند و مقدمات حضور نهاد‌های حمایتی، چون کمیته امداد را فراهم کنند.

حمزه گفت: متاسفانه به دلیل عدم رسیدگی صحیح به مشکلات روستا‌ها طی دهه‌های گذشته، مهاجرت روستائیان به شهر‌ها فزونی گرفته است، باید با همکاری همه دستگاه‌های مسئول زمینه را برای مهاجرت معکوس از شهر‌ها به روستا‌ها آماده کنیم.

او با بیان اینکه رویکرد دولت و مجلس حل مشکلات روستا‌های کشور است، افزود: برنامه جامع ایجاد اشتغال در روستا‌ها باید تدوین شود و کمیته امداد در این زمنیه نقش محوری دارد، زیرا معتقدیم اشتغال روستایی، فصل مشترک خدمات دولت، مجلس و کمیته امداد است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار