پنج هزار مخاطب به تماشای نمایش «بهشت در آتش» که به مناسبت ایام فاطمیه در شهرستان ابرکوه اجرا شد، نشستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، به مناسبت ایام فاطمیه، مردم شهرستان ابرکوه استان یزد شاهد اجرای یک نمایش بزرگ آیینی بودند. نمایشی که با استقبال گسترده مردم همراه بود و در مدت هفت روز اجرا، حدود پنج هزار نفر مخاطب، به تماشای آن نشستند.

«بهشت در آتش» نام نمایشی بزرگ به طراحی و کارگردانی علی جاور هنرمند یزدی است که از ۲۶ آذر تا دوم دی‌ماه امسال با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در سالن ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان ابرکوه به روی صحنه رفت.

این اثر نمایشی به قلم حجت‌الاسلام سیدکاظم فلاح‌زاده با محوریت آموزه‌های دینی و اعتقادی، روایتی است تاریخی درباره شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و مظلومیت ولایت که بر لزوم بصیرت‌افزایی، آگاهی، دشمن‌شناسی، ولایت‌مداری و هوشیاری امت اسلام در برابر فتنه‌ها و توطئه‌های دشمنان و فتنه‌گران تأکید می‌کند.

در تولید و اجرای این اثر بیش از ۶۰ هنرمند و عوامل بومی شهرستان ابرکوه همکاری داشتند و هنرمندانه کوشیدند تا اهمیت بصیرت، بینش، دشمن‌شناسی و حرکت در مدار ولایت را در قالب هنر تبیین کنند و به گونه‌ای ملموس و جذاب به نمایش بگذارند.

در این نمایش آیینی، آن چه پیش روی مخاطب قرار گرفت کلام، نور و صدا بود که هنرمندانه در قالبی شبیه‌سازی شده به واقعیت اجرا شد.

امام جمعه ابرکوه پس از تماشای «بهشت در آتش» با تسلیت ایام فاطمیه گفت: اجرای این اثر نمایشی که احیاگر واقعیت‌های تاریخی درباره مظلومیت ائمه اطهار (ع) به ویژه حضرت زهرا (س) است، کاری بجا، شایسته و جذاب بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم حسینی با قدردانی از عوامل این نمایش افزود: قطعا این تلاش‌ها، ارزش‌ها و اثر‌ها است که نقش‌آفرین و اثرگذار است و خنثی کننده بسیاری از دسیسه‌ها و توطئه‌هایی است که سعی می‌کنند حقایق تلخی که بر اهل‌بیت (ع) گذشته را کم‌رنگ جلوه دهند و این نمایش و این گونه کار‌ها در حقیقت پاسخی به این دسیسه‌ها است.

او ادامه داد: این اثر علاوه بر نشان دادن مظلومیت اهل‌بیت (ع)، چهره‌هایی را نشان می‌دهد که پیام رسول خدا را شنیدند، ولی به خاطر دنیا به سمت باطل رفتند، توصیه پیامبر را نادیده گرفتند و نسبت به حقایقی که باید مدافع آن باشند ساکت شدند و بی‌تفاوت ماندند.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی که با حضور در ابرکوه از نزدیک شاهد اجرای این نمایش آیینی بود، با قدردانی از تلاش‌ها و زحمات همه بازیگران و عوامل آن، این اثر نمایشی را ثمره تلاش، همت، مجاهدت و اخلاص یک گروه همدل و همراه دانست و گفت: این نمایش از لحاظ کیفیت عناصر نمایشی از جمله متن، کارگردانی، بازیگری، نور، صدا و صحنه اثر خوبی بود.

محمدمهدی دادمان اظهار امیدواری کرد این گروه هنری که نمایانگر ظرفیت‌های بالای نخبگان، هنرمندان و عموم مردم در زمینه کار فرهنگی و هنری است روز به روز ارتقا پیدا کند، بدرخشد و به امید خدا این گونه کار‌ها مقدمه‌ای برای ظهور حضرت، ولی عصر (عج) باشد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.