عبداللهی گفت: افزایش حق‌آبه البرز از سد طالقان مورد موافقت رئیس جمهور قرار گرفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، مجتبی عبداللهی، استاندار البرز در نشستی با اصحاب رسانه، گفت: طی نامه‌ای به رئیس جمهور خواستار افزایش حق‌آبه این استان  از سد طالقان تا سقف ۶۰ میلیون شدیم که مورد موافقت ایشان قرار گرفت.

او افزود: خوشبختانه وزیر نیرو نیز در این زمینه با ما همکاری خواهد داشت و تحقق این درخواست درصد مصرف البرز از آب زیرزمینی را به ۶۵ درصد و مصرف این استان از آب‌های سطحی را به ۳۵ می‌رساند.

عبداللهی گفت: اگر خدا بخواهد مشکل آب البرز را حل می‌کنیم و اگر آمار یادشده مربوط به مصرف آب در وضعیت پنجاه پنجاه قرار بگیرد، شرایط را به حالت طبیعی بازگردانده‌ایم.

او با بیان این که تحول در این استان  نیازمند تغییر نگاه‌ها و اقدامات جدید است، گفت: این اطمینان را می‌دهم که در مدت تصدی‌ام تمام تلاش خودم را به کار‌بگیرم اما در این بین به کمک اصحاب رسانه نیز نیاز داریم؛ اگر این قشر به ما کمک کنند، ما زودتر به نقاط هدف و چشم‌اندازهای‌مان دست پیدا خواهیم کرد.

او افزود: باید ظرفیت کشور را بشناسیم، ایران، کشوری تحریم شده است و مبالغ کالاهای صادراتی به دست ما نمی‌رسد اما دارای توانایی‌های داخلی خوبی هستیم و باید باور کنیم با همین توانایی‌ها می‌توانیم اهداف‌مان را محقق کنیم.

استاندار البرز گفت: این فشارها باعث شد تا دست روی زانوهای خودمان بگذاریم و این روحیه باید تقویت شود.

او افزود: ۶۰ یا هفتاد درصد از هزینه‌های جاری کشور خرج امور اجرایی کشور می‌شود و باقی آن به طرح‌های عمرانی اختصاص پیدا می‌کند.

عبداللهی گفت: همه مسئولان تلاش کردند تا زیرساخت‌ها برای البرز فراهم شود.

او افزود: اصحاب رسانه پل ارتباطی بین مردم و کارگزاران نظام هستند و این مسئولیت این قشر را ویژه‌تر می‌کند.

استاندار البرز گفت: افرادی که در رسانه کار می‌کنند دارای چهره‌ای خاص و محبوب در جامعه هستند و این مورد منزلت رسانه‌ای‌هارا ارتقا می‌دهد.

او افزود: هر یک از اصحاب رسانه با ایده و تفکر به عرصه رسانه قدم گذاشته‌اند.

عبداللهی گفت: تکریم اصحاب رسانه از اولویت‌های ما محسوب می‌شود و قدردان زحمات آنان در حوزه اطلاع‌رسانی هستیم.

او افزود: در این ۴۳ روزی که به استان آمدم توانستم به خیلی از معضلات و ظرفیت‌های البرز اشراف پیدا کنم.

استاندار البرز گفت: از قبل اطلاعات کاملی نسبت به البرز کامل بود و از دهه هفتاد به این استان رفت و آمد داشتم.

او افزود: با ویژگی‌ها و توانمندی‌های البرز بیگانه نبودم و براساس برنامه‌ریزی‌های تدوین شده و اطلاعات خودم و دوستان، طرحی را برای استان تهیه و تقدیم هیئت دولت کردم.

عبداللهی گفت: به‌صورت فصلی جلساتی را با خبرنگاران برگزار می‌کنیم و گزارش عملکرد سه ماهه خود را ارائه می‌دهیم.

او با اشاره تنوع قومیت‌ها در البرز، افزود: باید از ظرفیت قومیت‌های مختلف در استان استفاده شود و این اقوام فرهنگ و سنن خود را به در فرهنگسراها آموزش و گسترش دهند.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار