معاون امور توسعه وپیشگیری بهزیستی کرمان گفت: در ۶ ماهه نخست امسال از ۲۲ هزارو۳۸۵نوزاد متولد شده در استان ۲۱هزارو ۲ نوزاد شنوایی سنجی شده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،   خسرو ملک شاهی، معاون امور توسعه وپیشگیری بهزیستی استان کرمان گفت: با توجه به شرایط اپیدمی کووید ۱۹ در کشور، به منظور حفظ سلامتی تمامی افراد تغییرات عمده‌ای در برنامه پیشگیری از تنبلی چشم اعمال شده است وزمان اجرای برنامه تا پایان امسال با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی خواهد بود.

او افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون ۴۱ هزارو۴۳۷ کودک ۳تا ۶ ساله در برنامه آمبلیوپی غربال شده و تعداد کل پایگاه‌های استان:۴۲۸ پایگاه به ارائه خدمت پرداختند همچنین پایگاه‌های دایمی با ۱۰ دستگاه در شهر‌های شهربابک، کرمان، بم، جیرفت، رفسنجان، سیرجان، انار، بافت وکهنوج وتعداد پایگاه‌های غربالگری ۳۲۵ و تعداد مراکز مثبت فعال ۱۰۳ مرکز است که به ارائه خدمت می‌پردازند.

ملک شاهی بیان داشت: طبق مکاتبه بهزیستی کشور ابزار اصلی برنامه طبق روال گذشته چارت E است و دستگاه برای گروه سنی ۳تا۴ ساله مورد استفاده قرار می‌گیرد و بازه گروه سنی جامعه هدف اجرای برنامه امسال متولدین نیمه دوم سال ۹۴ و سال‌های ۹۵,۹۶و ۹۷ خواهند بود.

او افزود: در ۶ ماهه نخست امسال در استان کرمان از مجموع ۲۲ هزارو۳۸۵نوزاد متولد شده تعداد ۲۱هزارو ۲ نوزاد در ۳۵ مرکز غربال شنوایی شده اند، که تعداد ۵۱ نوزاد از این تعداد دچار افت شنوایی تشخیص داده شده اند که با پیگیری کارشناسان مربوطه به مرحله مداخله راه یافته اند و حمایت‌های توانبخشی از جمله (سمعک، کاشت حلزون و...) را دریافت کرده اند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار