مدیردفتر نظارت بر بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق فارس از طراحی و استقرار سامانه بارگیری مکانیزه با ثبت موقعیت‌های مکانی و زمانی پست‌های هوایی و زمینی در سطح ۲۶ مدیریت برق تابعه شرکت خبرداد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدرضا کریمی گفت: پروژه طراحی و استقرار سامانه بارگیری مکانیزه با ثبت موقعیت‌های مکانی و زمانی پست‌های هوایی و زمینی از سال ۹۹ در دستور کار این دفتر قرار گرفت.

او افزود: با توجه به اینکه امکان نظارت صد درصد بر فرایند بارگیری پست‌ها به صورت سنتی و با حضور در محل میسر نیست، بنابراین در روش بارگیری مکانیزه با استفاده از قابلیت‌های انتقال داده و درج موقعیت‌های مکانی و زمانی پست ها، دقت و صحت اطلاعات برداشتی به میزان زیادی افزایش یافته است.

این مقام مسئول، برقراری ارتباط با سامانه جامع مهندسی (سنم)، را از دیگر قابلیت‌های مهم این سامانه برشمرد و بیان داشت: این سامانه، قادر است لیست ترانس‌های فول بار و اطلاعات آن را برای تهیه طرح‌های اصلاحی به کارتابل طراحان ارسال کند که نتیجه اقدامات شامل (رفع فول باری ترانس‌های پربار، رفع افت ولتاژ وصیانت از دارایی‌های فیزیکی شرکت) قابل رصد و پیگیری است.

کریمی، خاطرنشان کرد: ابعاد استفاده از سامانه فوق ۲۱۰ کاربر در سطح ستاد شرکت و ۲۶ مدیریت تابعه است که در پیک امسال طی ماه‌های خرداد تا شهریور با استفاده از این سامانه جمع آوری و پردازش اطلاعات بارگیری ۱۲۹۶۰ دستگاه پست عمومی و ۳۶۵۰۰ فیدر فشار ضعیف انجام پذیرفته و اطلاعات آن به سامانه سنم ارسال شده است.

مدیردفتر نظارت بر بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، یادآور شد: ابزار این سامانه شامل اندروید، وب، مولتی متر بلوتوثی است که با استفاده از این ابزار خطا‌های انسانی به حداقل ممکن می‌رسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.