استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای زیباسازی این شهر باید از محل اعتبارات استانی و سایر منابع به شهرداری یاسوج کمک شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، سید علی احمد زاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: یاسوج به عنوان پیشانی استان در معرض معرفی به کشور و دنیا است و باید ظاهر ، زیباسازی، مبلمان شهری و ساخت و سازها در این شهر اصولی و برازنده مرکز کهگیلویه و بویراحمد باشد.

او با اشاره به طلب ۸۰ میلیارد تومانی شهرداری از ادارات و دستگاه‌ها گفت: ادارات باید هر چه سریع تر بدهی خود به شهرداری را پرداخت کنند.

استاندار تاکید کرد: شهرداری برای کار به وصول مطالبات دستگاه ها نیاز دارد چرا که درآمد شهرداری جوابگوی نیازهای شهر یاسوج نیست.

احمدزاده یادآوری کرد: ورودی‌های شهر یاسوج از سمت فرودگاه و همچنین ورودی از سمت شیراز_ گچساران_ ممسنی شرایط مناسبی ندارد که  باید در این نقاط سرمایه‌گذاری شود.

او ادامه داد: اگر شورای شهر به شهرداری کمک کند مجموعه دولت نیز  از شورا و شهردار حمایت خواهد کرد.

استاندار گریزی به مشکلات شورای دوره ششم و تاخیر سه ماهه در تایید برخی اعضای آن زد و گفت: جلسات شورا به دلیل مشکلات  پیش آمده در آن بازه زمانی برگزار نشد اما شهردار مسائل مربوط به شهر را انجام می‌داد و خوشبختانه فرصت کاری را تا مشخص شدن وضعیت شورای شهر یاسوج از دست ندادیم.

احمدزاده گفت: اعضای شورا با نظر مردم انتخاب شده اند و دولت نیز به نظر شورا و مردم احترام می‌گذارد و از" نستهن مقدم" شهردار یاسوج حمایت می‌کند.

او با اشاره به رد برخی از شهرداران پیشنهادی شهرهای استان گفت: اعضای شورای شهر از طرف مردم انتخاب شده اند تا برای مردم کار کنند و کار باید مبتنی بر قانون باشد اما افرادی به عنوان شهردار انتخاب شدند که فاقد یک سری شرایط بودند.

احمد زاده با اشاره به دو ملاک صلاحیت عام و شخصی و صلاحیت فنی در انتخاب شهرداران گفت: باید مسیر احراز صلاحیت شهرداران کامل طی شود،با این حال رد افراد معرفی شده به عنوان رد صلاحیت آن ها نیست.

استاندار با اشاره به اینکه برخی‌ها به دنبال بهره‌برداری سیاسی در مساله شهرداران هستند، گفت: دنبال کار قانونی هستیم اما عده‌ای می‌خواهند  مجموعه مدیریتی را زیر سوال ببرند .

احمد زاده یادآوری کرد: اگر فرد بدون تخصصی به عنوان شهردار به کار گرفته شود هم خودش گرفتار می‌شود هم بودجه و اعتبارات حیف و میل می‌شود.

استاندار گفت: بدون شک هر شهری نیازمند شهردار قوی، توانمند و پای کار است، به همه کسانی که منصف و دلسوز استان هستند توصیه می‌کنم اجازه دهند کار در بستری آرام انجام گیرد.

او با بیان اینکه زمان حرف‌های انتخاباتی تمام شده است، گفت: برخی‌ها هنوزدنبال مسائل انتخاباتی و رای جمع کردن هستند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.