رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از برگزاری سومین جشنواره ملی مرکبات در بهمن ماه به میزبانی جنوب کرمان خبرداد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،سعید برخوری رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: سومین جشنواره ملی تخصصی مرکبات جیرفت با حضور تولیدکنندگان و تجار به میزبانی شرکت کشت و صنعت جیرفت در بهمن ماه امسال برگزار می‌شود.

او با اشاره به ظرفیت‌های بالای کشاورزی جنوب کرمان بر لزوم برگزاری جشنواره‌ها در این منطقه تاکید کرد و افزود: یکی از تاثیرگذارترین راهکار‌ها در جهت معرفی و توسعه صادرات محصولات منطقه، در سطح ملی و بین المللی برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره هااست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان بیان داشت: سطح زیر کشت مرکبات در جنوب کرمان را ۳۳ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: منطقه جنوب کرمان با سطح زیر کشت بیش از ۳۳ هزار هکتار و تولید حدود ۶۰۰ هزار تن مرکبات رتبه سوم تولید مرکبات کشور را به خود اختصاص داده است.

برخوری جشنواره مرکبات را برای معرفی تولیدات منطقه عنوان کرد و تصریح کرد: این جشنواره در محل باغ های کشت صنعت جیرفت که یکی از بزرگترین باغ های مرکبات کشور محسوب می‌شود، برگزار خواهد شد.

او از برگزاری جشنواره خرما نیز خبرداد و افزود: در آینده‌ای نزدیک نیز جشنواره خرما در شهرستان کهنوج، کنجد در شهرستان قلعه گنج و همچنین جشنواره حنا در شهرستان رودبار جنوب برگزار می‌شود.

منبع : ایسنا

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار