معاون امور موزه‌های سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه ۳۰۵ هزار و ۴۱۸ نفر از موزه‌های این آستان مقدس دیدن کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی قیصری‌نیک معاون امور موزه‌های سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه ۳۰۵ هزار و ۴۱۸ نفر از موزه‌های این آستان مقدس دیدن کردند؛ چهار هزار و ۲۱۰ نفر از افرادی که در این بازه زمانی از موزه‌های آستان قدس دیدن کرده اند، گردشگران خارجی بوده اند.

وی گفت: بیشترین میزان بازدید موزه‌های آستان قدس رضوی از مجموع بازدید‌های صورت گرفته از ابتدای امسال تا پایان آذرماه مربوط به موزه مرکزی، موزه قرآن و گنجینه هدایای رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است.


بیشتر بخوانید




معاون سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: همچنین در ۹ ماه منتهی به آخر آذرماه امسال، بیشترین میزان بازدید‌ها در آبانماه صورت گرفت که شامل ۴۹ هزار و ۲۲۹ نفر بوده است.

موزه‌های حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) شامل سه موزه قرآن و نفایس، فرش و موزه مرکزی و ۱۶ گنجینه مختلف است که حدود هشت هزار قلم اشیای موزه‌ای در آن‌ها نگهداری می‌شود.

 

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۰۵ دی ۱۴۰۰
موزه ها نماد و تجسم زندگی و ایین مردم متمدن ایران باستان