نخست وزیر کانادا اعلام کرد کشور‌های غربی باید یک جبهه واحد در مقابل چین ایجاد کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت: کشور‌های غربی باید با ایجاد یک جبهه واحد علیه چین مانع از آن شوند که این کشور از منافع تجاری به عنوان ابزاری برای در مقابل هم قرار دادن آنها استفاده کند. 

ترودو ادامه داد: چین علیه کشور‌های غربی وارد یک بازی سیاسی شده چرا که این کشور در فرصت‌های اقتصادی در رقابتی تنگاتنگ هستند. پکن بسیار هوشمندانه در حال رقابت با ما در بازار‌های جهانی است.

نخست وزیر کانادا افزود: ما باید همکاری بهتری با هم داشته باشیم تا بتوانیم محکم در مقابل چین بایستیم و اجازه ندهیم این کشور ما را از هم جدا کند.

روابط میان چین و کانادا از زمان بازداشت منگ وانژو، مدیر مالی شرکت هوآووی در سال ۲۰۱۸ به سردی گرویده است. چین بلافاصله بعد از این اتفاق دو کانادایی را بازداشت کرد و اتهامات اتاوا مبنی بر گروگان گیری را قویاً رد کرد.

منگ در ماه سپتامبر با توافق مقامات قضایی آمریکا آزاد شد و دو کانادایی بازداشت شده نیز چند ساعتی پس از آن آزاد شدند. اوایل ماه جاری میلادی، کانادا اعلام کرده بود به متحدانش برای تحریم دیپلماتیک بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ در پکن می‌پیوندد تا از این طریق پیامی به این کشور به خاطر سوابقش در فعالیت‌های ضد حقوق بشری ارسال کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۴ ۰۵ دی ۱۴۰۰
کانادا و استرالیا و انگلیس ملیجکای آمریکان و سرنوشت خودشون رو به آمریکا گره زدن
آخرین اخبار