«سرگئی کوپریانوف» سخنگوی شرکت گازپروم روسیه اعلام کرد این شرکت برای امضای قرارداد ارسال گاز ارزان‌تر و بلند‌مدت به اروپا آمادگی دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، شرکت «گازپروم» روسیه از آمادگی خود برای ارسال گاز طی قرارداد بلندمدت و ارزان‌تر به اروپا خبر داد.

«سرگئی کوپریانوف» سخنگوی شرکت گازپروم با اعلام آمادگی این شرکت برای امضای قرارداد‌های بلند مدت، اما ارزان‌تر گاز با اروپا گفت: «تمام اتهامات علیه روسیه و گازپروم مبنی بر این‌که ما گاز بسیار کمی به بازار اروپا عرضه می‌کنیم بی‌اساس، غیرقابل قبول و نادرست یا به عبارتی دروغ است.»

او در ادامه افزود: «گازپروم همچنان آماده است تا تحت قرارداد‌های بلندمدت حجم بیشتری از گاز را به اروپا بفروشد و قیمت این منابع به میزان قابل توجهی کمتر از قیمت‌های لحظه‌ای خواهد بود. تمام مشکلاتی که اکنون اروپا با آن مواجه است مربوط به خودش است و نیازی نیست گازپروم را مقصر بدانیم.»

این در حالی است که همچنان آمریکا و اروپا با روسیه برسر پروژه خط لوله گازی نورداستریم ۲ روابطی پرتنش دارد.

به طور مثال، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی از تحریم‌های جدید علیه روسیه در ارتباط با پروژه خط لوله گاز نورداستریم ۲ خبر داد و به موجب آن شرکت «ترانسادریا» و همچنین دو کشتی وابسته با این شرکت در فهرست تحریم‌های جدید آمریکا قرار گرفتند.

سال گذشته یک مرتبه عملیات ساخت پروژه گازی نورد استریم ۲ در دریای بالتیک و در نزدیکی جزیره «برنهلم» دانمارک به دلیل تهدید‌های تحریمی آمریکا متوقف شد.

این خط لوله بخشی از یک پروژه بزرگتر است که در آن دو خط لوله موازی به طول بیش از هزار و ۲۰۰ کیلومتر برای انتقال گاز از روسیه به آلمان احداث شده است. ابتدای این خط لوله در روسیه است و پس از گذر از فنلاند، سوئد، دانمارک و آلمان درنهایت به سواحل آلمان منتهی می‌شود؛ همچنین این پروژه گازی می‌تواند در سال ۵۵ میلیارد مترمکعب گاز را انتقال دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۰۵ دی ۱۴۰۰
چرا به ما هم نمی دهد ؟
آخرین اخبار