اجرای ۲۲۹ سازه آبخیزداری در خراسان‌جنوبی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی گفت: امسال اجرای تعداد ۲۰۰ سازه آبخیزداری در استان از محل اعتبارات ملی و اجرای ۲۹ سازه از محل اعتبارات استانی پیش‌بینی شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی گفت: یکی از راهکار‌ها برای جلوگیری از هدررفت آب‌های روان در زمان بارندگی ساخت سازه‌های آبخیزداری است.

وی گفت:  تعداد ۲ هزار و ۱۷۶ سازه آبخیزداری در سطح استان خراسان‌جنوبی با حجم مخازن ۸۳ میلیون مترمکعب وجود دارد که از سال ۹۶ تاکنون میزان آبگیری این سازه‌ها در مجموع ۲۲۳ میلیون و ۲۵۲ هزار و ۵ مترمکعب بوده است.

آبگیری ۲۰ هزار مترمکعبی سازه‌های آبخیزداری خراسان‌جنوبی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی گفت: میزان آبگیری این سازه‌ها در سال زراعی ۹۶-۹۷ به میزان ۵۴ میلیون و ۴۵۸ هزار و ۵۰۰ مترمکعب، در سال زراعی ۹۷-۹۸ به میزان ۶۷ میلیون و ۱۷ هزار و ۹۴۵ مترمکعب، در سال زراعی ۹۸-۹۹ به میزان ۸۵ میلیون و ۳۴۶ هزار و ۵۶۰ مترمکعب، در سال زراعی ۹۹-۱۴۰۰ به میزان ۱۶ میلیون و ۲۴۸ هزار مترمکعب و در سال زراعی جاری به میزان ۲۰ هزار مترمکعب بوده است.

نصرآبادی از تصویب یک هزار و ۶۹۱ میلیارد و ۲۱۲ میلیون ریال اعتبار تا پایان سال ۹۹ برای اجرای سازه‌های آبخیزداری در استان خبر داد و گفت: از این میزان اعتبار یک هزار و ۱۲۶ میلیارد و ۴۰۴ میلیون ریال یعنی ۶۷ درصد آن تخصیص یافته است.

وی گفت: اعتبار مصوب پیش‌بینی شده در سال ۱۴۰۰ برای اجرای سازه‌های آبخیزداری در استان یک‌هزار و ۵۹۳ میلیارد و ۶۹۴ میلیون ریال می‌باشد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی گفت: از این میزان یک‌هزار و ۴۹۸ میلیارد و ۷۲۴ میلیون ریال اعتبارات ملی و ۹ میلیارد و ۴۹۷ میلیون ریال اعتبارات استانی بوده است.

وی گفت: میزان اعتبار تخصیص یافته تا پایان آذرماه امسال در مجموع ۳۵۲ میلیارد و ۷۵۵ میلیون ریال بوده که از این میزان ۲۳۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعتبارات ملی و ۲۱ میلیارد و ۴۵۵ میلیون ریال اعتبارات استانی بوده است.

نصرآبادی گفت:  امسال اجرای تعداد ۲۰۰ سازه آبخیزداری در استان از محل اعتبارات ملی با حجمی بالغ‌بر ۵۹۹ میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریال و ۲۹ سازه از محل اعتبارات استانی به حجمی بالغ‌بر ۳۴ میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار